کتاب «بار دیگر، نادر» خاطرات شفاهی از زندگی شهید نادر مهدوی با به بهره گیری از فنّاوری واقعیت‌ افزوده از سوی انتشارات فاتحان منتشرشده است.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۷۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «بار دیگر، نادر» نوشته سید قاسم یاحسینی تاریخ شفاهی زندگی شهید نادر مهدوی است.
شهید نادر مهدوی یکی از مهره‌های اصلی جریان مقابله ‌به‌ مثل در خلیج‌فارس در دوران جنگ تحمیلی است.


«بار دیگر، نادر» تاریخ شفاهی زندگی شهید نادر مهدوی است که با توجه به عدم اطلاعات و اسناد دقیق از جریان مقابله‌ به ‌مثل خلیج‌فارس صرفا بر پایه خاطرات شفاهی چند تن از اقوام، دوستان و هم‌رزمان آن شهید، زندگی وی را از آغاز تا شهادت و حتی پس از شهادت روایت کرده است.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب طراحی آن با استفاده از فنّاوری واقعیت‌ افزوده (Augmented reality) است. این امکان از طریق نرم‌افزار مخصوص به هر کتاب فراهم می‌آید که از طریق آن مخاطب می‌تواند روایت‌هایی از بخش‌هایی از کتاب را به شکل ویدئو مشاهده کند.
برای استفاده از امکان باید ابتدا اپلیکیشن «فرشته نجات» از سایت مربوطه و یا از طریق بارکدخوان تلفن یا تبلت هوشمند دریافت شود و پس از با قرار دادن گوشی یا تبلت بر روی عکس‌های کتاب فیلم‌ها و مصاحبه‌ها را تماشا شود.
 

 

بخشی از متن کتاب
نادر تا تابستان سال 1365 در خط فاو ماند و مشغول تدارکات بود. چندی بعد برای مرخصی به خانه برگشت آنقدر در آفتاب کارکرده بود که پوست شانه‌اش رفته بود. روی کمرش نمی‌توانست بخوابد. شب‌ها ناچار بود روی پهلو بخوابد. سرخی گوشت کمرش را هرگز از یاد نمی‌برم. اگر با دست‌به‌کمرش می‌زدی از درد به خودش می‌پیچید. از دیدن حال روزش گریه‌ام گرفت. گفتم:
- چرا این‌همه روی خودت فشار می‌آوری؟
- نگاه معصومانه‌ای به من کرد و گفت:
- تکلیف است. امام را نمی‌شود تنها گذاشت
کتاب «بار دیگر، نادر» در 264 صفحه و به قیمت 13 هزار تومان در غرفه انتشارات فاتحان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
 



ارسال نظرات