خبرهای داغ:
حجت الاسلام مصائبی گفت: باید از ظرفیت ها و تمام توان خود برای رسیدن به قله های بالاتر استفاده کنیم همان گونه که قرآن برای ما این دستور را دارد که تمام توانمان را بکار گیریم.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۵۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

حجت‌السلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری اقتصاد را یکی از مسائل اولویت دار و از نیازهای اساسی کشور برشمردند ناشی از این نکته است که مسئله اقتصاد پایه و اساس زندگی بشر را تشکیل می دهد از این رو اگر اقتصاد نباشد زندگی انسان دچار مشکل خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی استان قزوین ادامه داد: دین اسلام نه تنها نسبت به اقتصاد بی تفاوت نیست بلکه برای آن نسخه نیز دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم با محوریت اقتصاد تصریح کرد: در آیه 60 سوریه انفال خداوند می فرماید «تمام قوا و نیروی خود را بر علیه دشمنان به کار گیرید». گر چه خطاب این آیه ناظر بر به کارگیری توان نظامی بر علیه دشمنان است ولی از نگاه کلی این آیه بهترین و رساترین آیه مقاومت و ایستادگی در همه زمینه ها را به مسلمان ها یادآور می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر خواهان اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها هستیم باید ایستادگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم عنوان کرد: باید از ظرفیت ها و تمام توان خود برای رسیدن به قله های بالاتر استفاده کنیم همان گونه که قرآن برای ما این دستور را دارد که تمام توانمان را بکار گیریم. 

حجت‌السلام مصائبی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی را مورد توجه خود قرار دهیم دشمن نخواهد توانست بر ما غلبه کند. بر همین مبنا علاوه بر آیات قرآن کریم ائمه معصومین نیز بر آن تاکید دارند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)گفت: این امام رئوف می فرماید«هر کس بر رنج کسب و کار صبر نکند باید رنج نداری را تحمل کند.» این یک تذکر اساسی برای کار کردن، تلاش، داشتن اقتصاد مقاومتی است تا به جای پذیرش ذلت و نداری باید تلاش نمود.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: اگر ما مقاومت را در پیش نگیریم باید ذلت را بپذیریم و هر آنچه از ما خواستند را انجام دهیم که این با دستورات الهی سازگار ندارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در جای دیگر می فرماید«مرگ آری زبونی هرگز، فقر اری وابستگی هرگز». این احادیث نشان می دهد که رهبر انقلاب با چه هوشیاری با استفاده از تعالیم الهی فکری را به جامعه تزریق می کند آن هم زمانی که جامعه در دوراهی قرار می گیرد.

حجت‌السلام مصائبی افزود: دوراهی که ایران داشت این بود که یا باید با آمریکا کنار می اند که این بر خلاف تعالیم اسمانی است چرا که تاکید بر این است که با دشمنی که قابل اعتماد نیست نباید کنار آمد. راه دوم نیز این بود که باید به طور دائم فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمل کنیم.

وی عنوان کرد: اینکه امام علی می فرماید «فقر آری زبونی هرگز» یعنی همان شعار انقلابی نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا. یعنی باید قناعت کنیم ولی زیر بار بیرق ذلت نریوم که این سیره اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی در سیره اهل بیت یعنی خود باوری، اعتماد بنفس، اعتقاد به اینکه ما خود قدرت و ثروت و ملتی با بصیرت داریم.

حجت‌السلام مصائبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان قدردان این ثروت عظیم ملت هوشیار، همیشه در صحنه باشند به راحتی می توانند در جنگ اقتصادی با دشمن پیروز میدان باشند.

1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها