مسئول خانه ادبیات افغانستان معتقد است كه مسئولان جشنواره داستان انقلاب باید سعی كنند تا با گسترش موضوعات این جشنواره و دربرگیری اتفاقات انقلابی كشورهای منطقه، شرایط را برای حضور نویسندگان و شاعران آن كشورها فراهم سازند.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۵۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  حوزه هنری، محمد سرور رجایی شاعر اهل كشور افغانستان روند رو به رشد جشنواره های ادبی ایران را بسیار مطلوب تر از سال های گذشته ارزیابی كرد و اظهار داشت: همواره جشنواره های ادبی مورد توجه بسیاری از شاعران و نویسندگان جوان بوده و از این نظر توانسته اند در ایجاد نگاه های نو و فراهم آوردن زمینه های پیشرفت آن ها نقش بسیار مثبتی را ایفا كنند.

وی موفق بودن جشنواره داستان انقلاب را به دلیل حضور شخصیت علمی و تأثیرگذاری چون مرحوم امیرحسین فردی در رأس آن  مربوط دانست و گفت: جشنواره های ادبی بسیاری در سال برگزار می‌شوند ولی كمتر جشنواره ای توانسته مثل جشنواره داستان انقلاب موفق ظاهر شود و به زعم بنده یكی از دلایل آن، آینده نگری مسئولان جشنواره و به ویژه مرحوم فردی بنیان‌گذار این جشنواره بوده است.

وی ادامه داد: راه اندازی این جشنواره یك تشخیص درست و به هنگامی بود كه به دغدغه بسیاری از هنرمندان جوان پاسخ داد و از این حیث باید آن را قابل تقدیر دانست؛ ولی اگر بتوان با یك رویكردی نو به موضوعات آن نگریست و موضوعات آزاد را در فراخوان آن قرار داد، می توان امیدوار بود تا استقبال بسیاری از آن را داشته باشیم.

مسئول خانه ادبیات افغانستان وجود جشنواره ای مثل جشنواره داستان انقلاب را نیازی برای فضای ادبیات كشور دانست و خاطرنشان كرد: ادبیات انقلاب، زبان فرهنگی مردم است و توانسته در ذهن نویسندگان تحول خوبی را به وجود آورد. از این حیث مسئولان باید جشنواره داستان انقلاب را حمایت كنند تا روز به روز شاهد افزایش هنرمندان جوان و معتقد به آرمان های انقلاب باشیم.


این فعالان فرهنگی زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت:  در روزگاری كه مباحث انقلابی  كم رنگ تر شده است، شكل گیری جشنواره های ادبی با این موضوعات می تواند باعث ایجاد تحرك و پویایی جامعه ادیبان شود.

وی ادامه داد:  مسئولان این جشنواره باید سعی كنند تا با گسترش موضوعات این جشنواره و دربرگیری اتفاقات انقلابی كشورهای منطقه درصدد مهیا كردن شرایطی برای حضور نویسندگان و شاعران آن كشورها هم باشند.

سرور رجایی برگزاری برنامه های خانه ادبیات افغانستان را كه با همت مسئولان آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار شود را به فال نیك گرفت و خاطرنشان كرد: امیدواریم تا این برنامه ها كه با محوریت نقد داستان و نقد شعر و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته برگزار می شود، انسجام داشته باشند و روز به روز افق های همكاری میان هنرمندان دو كشور افزایش یابد.
 
 
 
ارسال نظرات