خبرهای داغ:
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: متأسفانه مدیران برخی شرکت‎ها نظیر کنتورسازی با افتتاح یک خط تولید و اشتغال بکار نمادین 200 نفر، وام‎های میلیاردی را دریافت کردند و پس از آنکه مسئولان از شرکت خارج شدند، کارگران را اخراج کرده اند.
کد خبر: ۸۶۶۸۱۲۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با روزجهانی کار و کارگر، اجتماع کارگران شهرستان البرز با حضور ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین، سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران ادارات شهرستان البرز در محل مجموعه ورزشی کارگران برگزارشد.

دراین مراسم، دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ضمن انتقاد از عدم صدورمجوز برای برگزاری راهپیمایی و تجمع کارگری گفت: پس از ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی، جامعه کارگری نمیتواند در روز کارگر برای احقاق حقوق خود راهپیمایی برگزار کند.

کریمی افزود: دراکثرشهرستانها مجوز لازم برای راهپیمایی صادر شده است اما با تمام تلاشهای انجام شده، این کار دراستان قزوین صورت نگرفت.

امنیت شغلی کارگران ازبین رفته است

وی ادامه داد: برابر قانون، کارگران در روزجهانی کارگر تعطیل هستند تا بتوانند در برنامههای این روز شرکت کنند، اما امروز شاهد آن هستیم که بیشتر کارخانجات کارگران را ملزم به حضور در محل کار نمودهاند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به بیانات اخیرمقام معظم رهبری در جمع کارگران عنوان کرد: امروز امنیت شغلی کارگران ازبین رفته و تا زمانی که این موضوع مرتفع نشود نمیتوان انتظار داشت که میزان بهرهوری و تولید افزایش یابد.

بیش از ۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شدهاند

این مسئول اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص نگرانیهایی را مطرح فرمودند که یکی از مهمترین آنها ایجاد امنیّت شغلی برای کارگران، خرید تولیدات داخل و مقابله با قاچاق عمده کالا و برخورد با  عاملان آن است.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شدهاند تصریح کرد: باید از مسؤولان امر پرسیدکه چرا شرکتها به افرادی واگذار شده که توانایی و تخصص لازم را برای اداره یک واحد تولیدی و صنعتی ندارند.

مدیران برخی شرکتها مسئولان را نیز فریب دادند

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران برخی شرکتها نظیر کنتورسازی با افتتاح یک خط تولید و اشتغال بکار نمادین ۲۰۰ نفر، وامهای میلیاردی را دریافت کردند و پس از آنکه مسئولان از شرکت خارج شدند، کارگران را اخراج کرده و با این گونه اقدامات مسئولان را نیز فریب دادند.

کریمی با بیان اینکه امروز سهام برخی از شرکتهایی که تعطیل هستند روبه افزایش بوده و مدیرانی آنها سوار بر خودروهای میلیونی هستند اضافه کرد: آیا نباید از مسئولان خواست که درخصوص عدم واگذاری مناسب شرکتهایی نظیر ایرانچوب، مهنخ، فرنخ، نازنخ، آبگینه، تولیپرس و… پاسخگو باشند و در این مورد تحقیق کنند که چرا شرکتی که بیش از هزار کارگرداشت امروز به صفر رسیده و چه کسی پشت پرده این واگذاریها است.

جامعهکارگری توانایی اداره زندگی خود با ۸۰۰ هزارتومان را ندارد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین خاطرنشان کرد: چرا باید وامهای میلیاردی به صورت رابطهایی به واحدهایی پرداخت شود که این مبالغ را برای برج سازی هزینه میکنند و درمقابل واحدهای نیازمند حمایت، بدون پشتیبان باقی بمانند.

کریمی در ادامه سخنان خود به بیان مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: نهتنها جامعهکارگری توانایی اداره زندگی خود با ۸۰۰ هزارتومان را ندارد، بلکه ۷۰درصد سبد غذایی خانوارکارگری تهی است.

وی نیاز کارگران و بازنشستگان به ارائه خدمات درمانی را بسیارضروری دانست و افزود: باید میزان هزینههای کارگری را به حداقل رساند، زیرا کارگران و بازنشستگان توانایی پرداخت هزینههای سنگین درمانی را ندارند.

بکارگیری اتباع خارجی واستفاده از بانوان در ساعات کاری شب ممنوع است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین قراردادهای موقت سفیدامضاء، بکارگیری اتباع خارجی و کارگران خانم در شیفتهای کاری شبانه را از دیگر مشکلات موجود در برخی واحد های تولیدی و صنعتی دانست و ادامه داد: برخی پیمانکاران خانمها و اتباع خارجی را ۱۲ ساعت بکارگیری کرده و کمترین حقوق ممکن را به آنها پرداخت میکنند، درصورتی که بکارگیری اتباع خارجی واستفاده از بانوان در ساعات کاری شب ممنوع است.

این فعال کارگری اظهارداشت: آقایان مسؤول تأمین مخارج خانواده ها هستند و باید اولویت بکارگیری نیرو در واحد های تولیدی و صنعتی باآقایان باشد.

وی جلوگیری از واردات کالا، کاهش شدید سودهای بانکی، حمایت از تولیدکننده واقعی، دریافت مالیات از ثروتمندان و کاهش فاصله طبقاتی را به عنوان راهکارهای تقویت تولید و رونق اشتغال پیشنهاد کرد.

کارگران همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

کریمی در خاتمه اظهارداشت: کارگران همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این موضوع را در تمامی عرصههای دفاع از انقلاب اسلامی ثابت کردهاند.

این مسؤول اضافه کرد: امروز بیشتر کارگران و بازنشستگان جامعه ما از رزمندگان،جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند و انتظار دارند تا مسؤولان با حضور در جمع آنان، روزجهانی کارگر را همانند دیگر مراسمات ملی با شکوه بیشتری برگزار نموده و پاسخگوی مشکلات آنان باشند.

سخنرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز، قرائت قطعنامه و اهداء جوایز از دیگر برنامههای این اجتماع کارگری بود.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها