مدیر کل هماهنگی امور استان های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف یک محموله 2 میلیون دلاری ارز در همدان خبرداد.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۹۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید رضا بهشتی‌زاده اظهار داشت: این محموله به ارزش تقریبی ۲ میلیون دلار معادل ۷ میلیارد تومان در ششم اردیبهشت در همدان کشف و ضبط شده است.

وی در رابطه با چکونگی کشف و ضبط این محموله قاچاق گفت: این محموله از داخل یک دستگاه خودروی سواری که از غرب کشور عازم تهران بود و به صورت بسیار ماهرانه‌ای در کپسول گاز CNG خودرو جاسازی شده بود توسط عوامل نیروی انتظامی شناسایی و کشف شد.

وی افزود: قاچاقچیان وارد کننده این ارز‌ها قبلا چندین بار به صورت سازمان یافته و محدود اقدام به وارد کردن ارز کرده بودند که شناسایی شده و تحت نظر قرار داشتند. سرانجام در زمانی که قصد داشتند محموله اصلی را جا به جا کنند دستگیر شدند. ارزهای کشف شده از این قاچاقچیان به بانک مرکزی تحویل داده شد و پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بهشتی‌زاده گفت: ستاد عزم بسیار جدی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز دارد. سال گذشته وارد مرحله پیشگیرانه شدیم و امسال تشدید اقدامات مقابله‌ای را در دستور کار داریم. با استفاده از ظریفتی که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ما فراهم کرده است و با همکاری دستکه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی بنا را بر این داریم تا ریسک قاچاق کالا را برای قاچاقچیان بالا ببریم.

منبع: اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات