امروز؛

«كتاب» فاضل نظری رونمایی می‌شود

در آستانه برپایی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، تازه‌ترین اثر فاضل نظری با عنوان «كتاب» رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۴۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از حوزه هنری  مجموعه سروده های تازه فاضل نظری با عنوان «كتاب» كه به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، ساعت 17 یك‌شنبه 12 اردیبهشت ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

مجموعه شعر «كتاب» پنجمین دفتر شعر نظری، شامل ۳۹ غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه و اجتماعی است.

فاضل نظری در باره نام تازه این دفتر شعر این گونه توضیح می دهد: «كتاب» پیش از هر چیز نام معجزه پیامبر عزیزمان است و من با این نام گذاری درصدد بودم تا اهمیت این معجزه را یادآوری كرده باشم. از سویی دیگر انتخاب این نام تلاشی است برای نشان دادن اهمیت كتاب و خواندن.

علاقه مندان برای حضور در مراسم رونمایی كتاب فاضل نظری می توانند در زمان یاد شده به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، رو به روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه كنند.

فاضل نظری در سال ۱۳۵۸ در شهرستان خمین واقع در جنوب استان مركزی متولد شد. تحصیلات اولیۀ خود را در شهرهای خمین و خوانسار گذرانده‌است. او در سال ۱۳۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌های معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق(ع) به تهران آمد و تحصیلات خود را در مقطع دكترای رشته مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد.

دبیری سه دوره جشنواره بین‌المللی فیلم صد، دبیری علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بعضی از عناوین ادبی و هنری و علمی اوست.

تاكنون از این شاعر، چهار مجموعه شعر «گریه‌های امپراتور»، «اقلیت»، «آن‌ها» و «ضد» توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. سه مجموعۀ اول از مجموعه‌های شعری او توسط انتشارات سوره مهر در یك بسته‌بندی مجزا تحت عنوان سه‌گانۀ شعریِ فاضل نظری ارائه شده‌است.

سه گانه شعر فاضل نظری كه در قالب سه دفتر با عنوان «گریه های امپراتور»، «اقلیت» و «آن‌ها» تاكنون بیش از چهل نوبت در انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شده است و مجموعه شعر «ضد» نیز تاكنون ۲۴ نوبت در سوره مهر به چاپ رسیده است.

فاضل نظری علاوه بر سابقۀ ۱۰ سال ریاست حوزه هنری استان تهران، رئیس مركز موسیقی حوزۀ هنری، عضو شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما نیز بوده و از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه‌های تهران نیز تدریس می‌كند.

از كتاب او به‌عنوان برگزیدۀ كتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۷ تقدیر شد. همچنین از وی به‌عنوان شاعر جریان‌ساز در دهۀ ۱۳۸۰ و همچنین پرمخاطب‌ترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ تجلیل به عمل آمده‌است. از دیگر افتخارات او انتخابش به‌عنوان یكی از پنج چهرۀ شاخص هنر سال ۱۳۹۳ در ایران است كه در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و از او تقدیر شد.

گزیدۀ برخی آثار نظری در كشورهای فارسی‌زبان منتشر شده‌است. همچنین گزیدۀ اشعار وی در سال ۱۳۹۲ در دو قطعِ رقعی و جیبی به‌همراه مقدمه‌ای دربارۀ غزل به قلم خود شاعر، در انتشارات مروارید منتشر شده‌ كه تا كنون ۱۰ نوبت تجدید چاپ شده ‌است.
نظری از تیرماه ۱۳۹۴ در حوزۀ هنری عهده‌دار معاونت هنری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار