به گزارش روابط عمومی انتشارات روایت فتح :

زندگی شیر سامرا در «نیمه پنهان ماه» روایت می شود

قنادیان از نویسندگان متعهد کشور، شخصیت شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) «مهدی نوروزی» که به شیر سامرا ملقب شده بود را از زبان همسر شهید در قالب مجموعه «نیمه پنهان ماه» انتشارات روایت فتح،برای مخاطبان معرفی می کند.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۰۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

زندگی شیر سامرا در «نیمه پنهان ماه» روایت می شود

 انتشارات روایت فتح در ادامه ی فعالیت های خود در زمینه نشر خاطرات شهدا به سیک و ساقی متفاوت، در حال نگارش خاطرات شهدای مدافع حرم برای بهره مندی مخاطبان ادبیات جهاد و مقاومت است.

منصوره قنادیان، از نویسندگان کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی بسیج پرس، یا اعلام خبر پایان یافتن نگارش کتابی با موضوع زندگی  مدافع حرم اهل بیت(ع)، شهید «مهدی نوروزی»، گفت: در ایامی قرار داریم که شهدای مدافع حرم، بیشترین تعداد شهدا را به خود اختصاص داده اند و به همین خاطرانتشارات روایت فتح پرونده «مدافعان حرم» را برای انتشار آثارش انتخاب کرده است. به همین منظور با بررسی ابعاد شخصیتی شهدای مدافع حرم، افرادی که از نظر نوع مبارزه، شخصیت و زندگی  شاخص تر هستند، برای انتشار کتاب در مورود زندگی آن ها انتخاب شدند که یکی از آن ها شهید «مهدی نوروزی» بود.

وی با اشاره به مهم ترین ویزگی شخصیت شهید «مهدی نوروزی»، اظهار داشت: ایشان شهید شاخصی هستند  و شجاعتشان خیلی برجسته و مورد توجه است. لقب ایشان شیر سامرا بوده  و در عراق مبارزات و مجاهدت های چشم گیری داشته اند.

این نویسنده در ادامه از مصاحبه با همسر شهید به عنوان منبع مطالب کتاب نام برد و عنوان کرد:  بعد از مصاحبه با همسر شهید نوروزی، متوجه شدیم که زندگی مشترک ایشان و همسر شهیدش خیلی شاخص بوده است و این شهید یک نمونه کوچکتری  از تمام ابعاد شخصیتی شان را در زندگی مشترک با همسر خود داشته است.

قنادیان در همین زمینه افزود: مدت زمان زندگی مشترک ایشان با همسر شهیدشان هم کوتاه بوده و این دو نفر حدود دو سال و هشت ماه با هم زندگی کرده اند ولی در این مدت خاطرات خیلی خوبی دارند و ویژگی های شخصیتی شهید نوروزی بروز کرده است.

این نویسنده درمورد قالب در نظر گرفته شده برای نگارش این کتاب، عنوان کرد: این کتاب با استفاده از خاطرات همسر شهید در قالب مجموعه «نیمه پنهان ماه» انتشارات روایت فتح، شهید «مهدی نوروزی» را به مخاطبان معرفی می کند.

وی با بیان این که خاطرات شهید نوروزی با حجم خوبی به انتشار می رسد و کاملا به روز و برای جوان امروز کاربردی است، عنوان داشت: در این کتاب ابعاد شخصیتی ایشان مثل شجاعت، ولایت پذیری، مسئولیت پذیری  و محبت؛  کاملا بارز شده و به مخاطب نشان داده شده است.

قنادیان در ادامه افزود: نگارش این کتاب به پایان رسیده و برای چاپ  به انتشارات تحویل داده شده است و امیدواریم که به یاری خداوند در نمایشگاه کتاب به مخاطبین عرضه شود.

این نوسینده درمورد اهمیت معرفی شخصیت شهدای مدافع حرم به مخاطبان و به ویزه نسل جوان کشور، اظهار داشت:  وقتی جنگ در سوریه آغاز شد، به عنوان همسایه و همفکر سوریه در منطقه، وظیفه خود دانستیم که از آن ها دفاع کنیم و در واقع  اگر از آن ها دفاع نمی کردیم، جنگ به مرزهای ما کشیده می شود. جوانان کشور ما که برای دفاع عازم شدند، جوانی شجاع و نترس هستند که احساس مسئولیت و وظیفه دارند و اکثرا از نظر سنی جوانان دهه شصت و هفتاد و اواخر دهه پنجاه هستند. فردی که برای مبارزه از کشور خودش به کشور دیگری می رود،  ویژگی های روحی بالاتری از دیگر جوانان کشور دارد.

قنادیان با تاکید بر وظایف نهادهای فرهنگی کشور در قبال مدافع حرم، تصریح کرد: یک جوان بیست و دو ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به جنگ می رود با جوان دیگری  که در اینجا می ماند و بی تفاوت به زندگی عادی خودش ادامه می دهد، متفاوت است. این جوانان جنگیده و مبارزه کرده اند و در شرایط فعلی جامعه، وظیفه نهادهای فرهنگی است که به  شخصیت و مبارزات  شهدای مدافع حرم بپردازند و این افراد را به عنوان الگو به جوانان امروز، معرفی کنند. 

بنا بر اعلام روابط عمومی انتشارات روایت فتح؛ کتاب هایی با موضوع زندگی شهدای مدافع حرم توسط تعدادی از نویسندگان متعهد کشور نگارش شده است که به یاری خداوند در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار