مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: 59 طرح در حوزه بسیج سازندگی در استان همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۱۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
احمد رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 54 طرح از این طرح ها در حوزه محرومیت زدایی و پنج طرح نیز در بخش اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: 40 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها هزینه شده و اغلب در مناطق محروم و مرزنشین قرار دارند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی چندین گروه پزشکی مجهز نیز به مناطق روستایی و محروم استان اعزام می شوند.

وی گفت: پنج پروژه جدید هم در روستاهای محروم و دور افتاده آذربایجان غربی در یک هفته آینده کلنگ زنی می شوند.

رحمانی با اشاره به ارائه تسهیلات کم بهره نیز گفت: این تسهیلات از اواخر اردیبهشت پرداخت می شود و اهل رسانه نیز می توانند از این تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال استفاده کنند.

وي با اشاره به مأموريت‌هاي مهم اين سازمان در عرصه‌هاي مختلف گفت: اين سازمان در نقاطي حضور دارد كه حتي ادارات و نهادهاي دولتي به دليل سختي راه و صعب‌العبور بودن مسير نتوانسته‌اند خدمات لازم را به مردم ارائه كنند.

مسوول سازمان بسيج سازندگي سپاه شهدا آذربايجان غربي افزود: در حال حاضر سازمان بسيج سازندگي در سه عرصه مهم اقتصاد مقاومتي، محروميت‌زدائي و گروه‌هاي جهادي فعاليت مي‌كند و توانسته خدمات مطلوبي را به مردم ارائه كند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: اردوهای جهادی نیز از اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی استان محقق می شود و در قالب این اردوها دانش آموزان، دانشجویان و بسیج محلات و طلاب به فعالیت در بخش های محروم استان می پردازند.

وی بیان کرد: در سال گذشته 300 گروه دانشجویی و 263 گروه دانش آموزی در قالب این اردوها به مناطق محروم جهت ارائه خدمات اعزام شدند.

رحمانی اظهار کرد: پنج هزار نفر دانش آموز و سه هزار و 800 دانشجو در این اردوها حضور یافتند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: اردوهای جهادی در سال جاری افزایش 300 درصدی خواهد یافت و برنامه ریزی شده تا امسال 25 هزار دانشجو در این اردوها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار طرح های اقتصاد مقاومتی امسال به 500 میلیارد ریال افزایش یافته بیان کرد: در سال گذشته 281 میلیارد ریال اعتبار طرح های اقتصاد مقاومتی بوده که 96 درصد این اعتبارات جذب شد.

مسوول سازمان بسيج سازندگي سپاه شهدا آذربايجان غربي يكي از فعاليت‌هاي مهم سازمان بسيج سازندگي را ورود به عرصه صنايع تبديلي عنوان كرد و گفت: اين سازمان در زمينه خشك‌ کردن میوه ها، پودر کردن گیاهان دارویی، بسته‌بندي، روغن‌گيري، عصاره گيري، تهیه ترشی و راه‌اندازي صنايع كوچك تبديلي توانسته موفقيت‌هاي لازم را كسب كند..

رحمانی گفت: در بخش محرومیت زدایی نیز در یکسال گذشته 400 طرح با 100 میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت جوانان روستایی اجرا شده است.

وی اظهار کرد: امسال نیز این طرح ها پیگیری می شود و مقرر شده قرار گاه حمزه سید الشهدا (ع) علاوه بر اعتبارات تخصیصی 50 میلیارد ریال برای اجرای طرح ها تامین کند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدای اذربایجان غربی درباره راه اندازی کاروان رسانه در استان نیز گفت: این اقدام در راستای انعکاس مشکلات روستاها به مسوولین و نیز انعکاس بازتاب فعالیتهای سازندگی در روستاها انجام می شود.

بعد از انحلال سازمان جهاد سازندگي در سال 1379 سازمان بسيج سازندگي تشكيل شد كه در آن زمان در زمينه اردوهاي محروميت‌زدایي و هجرت فعاليت مي‌كرد.

اين سازمان در نقاطي حضور دارد كه حتي ادارات و نهادهاي دولتي به دليل سختي راه و صعب‌العبور بودن مسير نتوانسته‌اند خدمات لازم را به مردم ارائه كنند.


ارسال نظرات