خبرهای داغ:
مدیر عقیدتی نظارت حوزه کوثر ناحیه امام رضا(ع) سپاه استان قم گفت: زنان در اجرای اقتصاد مقاومتی می توانند نقش اساسی داشته باشند،.
کد خبر: ۸۶۶۷۷۹۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مدیر عقیدتی نظارت حوزه کوثر، شرح وظایف زنان در بحث اقتصاد مقاومتی را یک بخشی از بحث اصلاح الگوی مصرف دانست و تصریح کرد: اولین سنگ بنای اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف است که این نقش توسط زنان انجام می شود و اگر در سایر حوزه های دیگر اقتصاد مقاومتی هم وارد بشویم باز نقش زنان را پررنگ تر می بینیم.

میرزایی افزود: به عنوان مثال در بحث مشاغل خانگی و بحث کار و تولید در این عرصه، زنان می توانند ضمن ایفای نقش در تولیدات داخلی سهمی نیز در پوشش هزینه های خانواده داشته باشند و از همه مهمتر اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند تربیت یک نسل کارآفرین هستیم. جوانان و نوجوانان کار آفرین. تربیت اعضای جامعه که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی کار کنند که توسط مادران در خانواده انجام می شود.

مدیر عقیدتی نظارت حوزه کوثر ناحیه امام رضا(ع)، جایگزینی تولید به جای مصرف گرایی را نیازمند تغییر فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی هم در ابتدا نیازمند تغییر باورها، ذهنیت ها و افکار جامعه است. باید با گفتمان سازی این مفاهیم، اهمیت و ارزش تولید را به عنوان یک فرهنگ در خانواده ها ایجاد کنیم.

وی، توجه به سیره اهل بیت(ع) در این زمینه را ضروری توصیف کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی توجه به سیره اهل بیت(ع) بسیار موثر است، بحث کار و تولیدی که حضرت زهرا(س) در فدک داشتند و یا توجه به سیره حضرت خدیجه(س) در کار تجارت، از طریق درآمد حاصل از آنها کمک فراوانی در جهت ترویج اسلام داشتند اهمیت خارق العاده ای دارد.

ارسال نظرات