به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه:

شناخت ضروریات جامعه ویژگی مربیان است

امام جمعه سامان با بیان اینکه شناخت از ضروریات جامعه ویژگی اصلی شهید مطهری بود گفت: مربیان و معلمان نیز امروزه باید این ویژگی را دارا باشند.
کد خبر: ۸۶۶۷۷۴۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین ملک‌پور در دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان و کارکنان این ناحیه و اعضاء کانون بسیج فرهنگیان شهرستان سامان ضمن گرامیداشت هفته  عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته ی معلم اظهار کرد: شرط مربیگری یک مربی موفق این است که بر اساس نیاز مخاطبان ، با یک نیاز سنجی صحیح و به موقع با رعایت زمان شناسی مطلوب پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد .

وی با اشاره به شناخت واقعی داشتن از ضروریات جامعه گفت: درک جامع از واقعیت های جامعه یکی از ویژگی های شاخص استاد شهید مرتضی مطهری بود که همین مسئله نیز می بایست برای مریبان و معلمان و متولیان امر تربیت در بسیج که می خواهند در عرصه تعلیم و تربیت کار کنند به این ابزار علمی و عملی نیاز دارند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه رفیع ولایت فقیه افزود: در مواجهه با موضوع ولایت فقیه و ولی فقیه و به طور ویژه ، منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) سه نوع دیدگاه وجود دارد: اول نگاه سطحی و تشریفاتی و دوم، نگاه جناحی و گروهی و سوم، نگاه عمیق و مبنایی .

این مسئول خاطرنشان کرد: بعضی ها، جایگاه ولایت فقیه را تنها ، جایگاه نظارتی و با رویکرد ارشادی می دانند، که این تفکر ، متاثر از فرهنگ غرب است و چه بسا برخی از آنان ولی فقیه را عوام فرض می کنن و نهادی تشریفاتی که در نهایت ، آحاد مردم و مدیران و مسئولان را با مواعظ و نصایح، ارشاد میکند که این نگاه در امور حکومتی و اجرائی بردی ندارد.

امام جمعه سامان درباره سیره عملی امام خامنه ای (حفظه الله)گفت:سیره عملی امام خامنه ای عزیز، همان سیره امام خمینی(ره) است و چه می شود کرد که برخی به دلیل بیماری سیاسی و تعصبات کور، این حقیقت را نمی بینند که نمونه بارز آن در جریان فتنه آمریکایی88 و مواضع دیگر مثل نفوذ، برجام، مفاسد اقتصادی و از همه مهمتر توطئه های شیطان بزرگ یعنی آمریکا.

ملکپور در پایان افزود: اساس قوام ، اتحاد ، اقتدار ، سربلندی ، عزت کشور و امت اسلامی در گرو اقتدار و عظمت ولایت مطلقه ی فقیه و رهبری دینی است که داشتن نعمت ولایت فقیه و مقتدر ، هوشمندو بصیری مانند امام خامنه ای عزیز، نعمتی منحصر به فرد است و شکرگزاری این نعمت الهی الزاماتی دارد که نباید از آن غفلت نمود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار