انتقاد بسيج دانشگاه علوم پزشكی بهشتی از وضعيت سينمای كشور؛

تاسف از پخش فیلم های ضدارزشی/ این فیلم ها در شان مردم ایران نیست

بسيج دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی از وضعيت سينمايی كشور و اكران فيلم های « من سالوادور نيستم» و «50 كيلو آلبالو» انتقاد كرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۷۱۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، دراین نامه خطاب به حجت الله ایوبی رئیس سازمان امورسینمایی آمده است:‌ انقلاب و نظام اسلامی از نعمات خداوند متعال بر این خاك پهناور است كه خون جوانان بسیاری برای تحقق آن ریخته شد و ادامه و حفظ آن از تكالیف بلاشك نسل های بعد است و لازمه این مهم، توجه و عمل به ارزش های اسلامی در همه ابعاد و ساختارهای این نظام مقدس است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی وضعیت سینماهای كشور را نه در شان انقلاب و نه در شان یك كشور اسلامی دانست و افزود: با كمال تاسف روز به روز شاهد تولید و پخش تعداد بیشتری از فیلم های ضدارزشی هستیم و كسی جلودار آن نیست و این همان سینمایی است كه شهید عزیز ما آوینی بارها هشدار آن را داده و عواقب آن را گوشزد نموده بود، اما وای به حال ما…

این پایگاه بسیج از ایوبی خواست تا دوباره با دید نقد به تماشای فیلم «من سالوادور نیستم» بنشیند و توهین و تمسخر به قشر دیندار و مذهبی را نظاره گرباشد؛ فیلمی كه شاید با دیدگاه طنز بر روی پرده سینما قرار گرفت و برهمین پایه آمار بسیار بالایی از فروش بلیط ها را به خود اختصاص داد.

دراین نامه همچنین آمده است:‌ انصاف نیست قشر مذهبی كه این روزها مورد حملات مكرر بیگانه قرار می گیرد از خودی، آن هم به این شكل ضربه بخورد. شاید بدترین مورد این فیلم، به تصویر كشیدن یك فرد غیرعادی و قطعاً غیر حقیقی به عنوان یك فرد دیندار و مقید به اصول اسلامی است.

این بسیج دانشجویی درباره فیلم 50 كیلو آلبالو نیزنوشت:‌ گویی نهایت تلاش دراین فیلم به كارگرفته شده تا فحشاء و سبك زندگی غربی را تبلیغ كند كه این فیلم یكی دیگر از انبوه فیلم هایی است كه سینمای ایران را زیر سوال برده است.

در این نامه از تمسخر حكم اسلامی در مورد نگهداری عده بعد از طلاق و بی ارزش نشان دادن صفحه دوم شناسنامه به عنوان توهین های این فیلم یاد شده و آمده است: متاسفانه به نام آزادی بیان، اجازه توهین به بدیهی ترین و مشخص ترین احكام اسلام داده می شود.

پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هنر و سینمای اسلامی تاكید كرد:‌ دانستن این مسائل، مسئولیت شما را دو چندان می كند و ندانستن آن، حضور شما در این مسولیت را غیر شرعی نموده و عدم اجرای آن به منزله فاصله گرفتن شما و ارگانتان از دین مبین اسلام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار