خبرهای داغ:

انیمیشن، عشق و حوصله می‌خواهد

کارگاه آموزشی تدوین و کارگردانی پویانمایی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۷۶۷۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان ـ احمد نهاوندی، مدرس کارگاه آموزشی تدوین و کارگردانی پویانمایی، در این کارگاه لازمه‌ ورود به دنیای انیمیشن را عشق و حوصله دانست و افزود: اگر کسی بخواهد وارد دنیای انیمیشن شود باید صبر و حوصله پیشه کند و با عشق کار کند.

این هنرمند درباره برگزاری این کارگاه گفت: مسؤولان مرکز دیجیتال و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به تولیدات دیجیتال به خصوص با محتوای انیمیشن داشته‌اند و در همین زمینه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در استانها کردند.

وی افزود: کارگاه تدوین و کارگردانی پویانمایی برای بالا بردن سطح توانمندی و مهارت کاربران خانه‌ها و مراکز دیجیتال تاکنون در شش استان کشور برگزار شده که در استان خوزستان استقبال بسیار خوبی از آن شد.

نهاوندی تاکید کرد: این کارگاه‌ها برای افرادی که علاقه‌مند به انیمیشن هستند با رویکرد شرکت در جشنواره بسترسازی می‌کنند؛ جشنواره‌ای که قرار است به زودی برگزار شود. این جشنواره به صورت ماهانه جوایزی به آثار برتر که توسط مخاطبان و مردم انتخاب می‌شوند، اهدا می‌کند و آثار برتر در نهایت در جشنواره سالانه سرآمد شرکت داده می‌شوند و انیمیشن برتر توسط مرکز رسانه دیجیتال به عنوان انیمیشن برگزیده سال انتخاب می‌شود.

این استاد دانشگاه یادآوری کرد: نزدیک به یک سال است که بحث انیمیشن را دنبال می‌کنیم و متوجه شدیم بیشتر نوجوانان و جوانان با استفاده از نرم‌افزارهایی که وجود دارد در این عرصه فعالیت می‌کنند و به راحتی توانسته‌اند وارد این کار شوند اما مشکلی که وجود دارد این است که اصول کافی سینما و به خصوص انیمیشن را ندارند. به همین دلیل یکی دیگر از دلایل برگزاری این کارگاه‌ها مسیردهی به علاقه‌مندانی است که تصمیم دارند به صورت حرفه‌ای‌تر این هنر را دنبال کنند ون با برگزاری این کارگاه‌ها با قوانین و روش‌های مناسب بیشتر آشنا می‌شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار