رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «بسیج»:

غارت 2میلیاردی؛ مصداق نقض برجام و نتیجه ضعف دیپلماسی

سید مهدی هاشمی در خصوص غارت 2میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده ایران توسط آمریکا گفت: قطعا این موضوع و خیلی از رفتارهای ناپسند امریکایی‌ها مصداق نقض برجام و درنتیجه ضعف برخورد و دیپلماسی است.
کد خبر: ۸۶۶۷۵۳۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص غارت 2میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده ایران توسط دادگاه عالی آمریکا تصریح کرد: قطعا این موضوع و خیلی از رفتارهای ناپسند امریکایی‌ها مصداق نقض برجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه بیان کرد: این موضوع اگرچه مهم‌تر از برجام نباشد کمتر از برجام نخواهد بود؛ بحث غارت و دزدی اموال ایران به‌صورت رسمی تاکنون نداشتیم و این غارت را نتیجه ضعف برخورد و دیپلماسی می‌دانیم.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه هنوز تحریم‌های بانکی برداشته نشده است عنوان کرد: اما دولتمردان ما این باور را پیدا نکرده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: قبل از اینکه مردم بخواهند در خصوص این غارت 2میلیاردی عکس‌العمل جدی نشان دهند دولتمردان باید نسبت به پیگیری حقوق مردم عکس‌العمل‌های لازم را جدی‌تر و شدیدتر و رسمی‌تر دنبال کنند و اجازه ندهند حقوق مردم ایران پایمال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: لذا دولتمردان باید اقدام جدی و مناسبی را داشته باشند و اعتماد مردم را حفظ کنند، مسئولین ارشد دیپلماسی خارجی نیز در بخش اجرایی باید این غارت را به‌طورجدی مورد توجه و پیگیری قرار دهند.
ارسال نظرات