نماینده صندوق توسعه بانک صادرات در کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به یکی از راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: صادرات محور کردن واحدهای تولیدی یکی از راهکارهایی است که می توان با اجرایی کردن آن اقتصاد مقاومتی را عملی کرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۹۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور چهارمین جلسه از کارگروه اقتصادمقاومتی امروز صبح در سالن جلسات بانک سپه واقع در میدان آرژانتین برگزار شد.
غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت اصناف شهرستان‌ها و استان‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند عنوان کرد:سایتی را راه اندازی کرده‌ایم که در آینده‌ای نه چندان دور از طریق این سایت بازار خرید و فروشی را برای تولید کنندگان داخلی راه اندازی خواهیم کرد و در واقع با این کار خواهان حذف دلال بازی از بازار هستیم.
وی در رابطه با موضوع افتتحاح حساب اقتصاد مقاومتی توسط استان ها، افزود: :باید بازاریان را در جهت افتتاح حساب و کمک به تولیدی های نیمه تعطیل و تعطیل برای تسهیلات دهی بدون بهره بردای این واحدها ترغیب و تشویق کنیم.
اشرف پور نماینده صندوق توسعه بانک صادرات نیز عنوان کرد: در کل صندوق توسعه بانک صادرات نگاه جامعی را به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی داشته است که از میان این 24 بند ابلاغی به 6 بند از این سیاست ها نگاه ویژه ای داشته است .
وی ادامه داد: دستیابی به رتبه اول در اقتصاد دانش بنیان در میان سایر کشور های منطقه، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، گسترش خدمات تجارت خارجی در جهت حمایت همه جانبه از صادرات کالاها و خدمات از برنامه هایی است که با توجه به این 6 بند از سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داده ایم.
نماینده صندوق توسعه بانک صادرات در رابطه با یکی از اقدامات صورت گرفته در همین زمینه بیان داشت: طی قراردادی که توسط شرکت نفت با کشور ترکمنستان بسته شد قرار بر این شد تا به جای وارد کردن فرآورده های نفتی به آنها کالای ایرانی بفروشیم که آن‌ها هم استقبال خوبی را از چنین پیشنهادی داشتند.
اشرف پور با توجه به سایر دستاوردهای دیگری که در سال 94 توسط صندوق توسعه بانک صادرات محقق شده بود، خاطر نشان کرد: تسهیلات هدفمند و سرمایه در گردش مشخص شده برای واحد های تولیدی از برنامه‌هایی بود که در راستای شناسایی واحدهای تولیدی جهت صادرات و خارج نمودن این واحد ها از رکود عملی شد که نتایج بسیار خوبی نیز از چنین برنامه‌هایی را دریافت کردیم.
ارسال نظرات