خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شهید مطهری معرف اسلام ناب محمدی است، گفت:اگر ما به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم یکی از راه‌های درست، آشنایی و مطالعه دقیق آثار و کتاب‌های شهید مطهری است.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۸۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: در این هفته یاد معلم شهید انقلاب استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم و بر روح مطهر این شهید والامقام و همه شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

وی افزود: شهید مطهری از شهدای شاخص جهان اسلام و انقلاب اسلامی است که آثار این شهید بزرگوار برگرفته از منابع اصیل اسلامی و مورد تأیید حضرت امام خمینی(ره) است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: به جوانان و نوجوانان توصیه می‌شود آثار شهید مطهری را مطالعه کنند تا با اسلام و معارف اسلامی آشنایی عمیقی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معرف اسلام ناب محمدی است، گفت: اگر ما به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم یکی از راه‌های درست، آشنایی و مطالعه دقیق آثار و کتاب‌های شهید مطهری است.

رضوی‌راد ابراز داشت: شهید مطهری با بهره‌گیری ازآیات و روایات و اسلام ناب محمدی را به زیباترین شیوه برای مردم و جوانان بیان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و جوانان باید از این آثار گرانقدر استفاده کنند و مراکز فرهنگی و دانشگاهی با چاپ و انتشار آثار شهید مطهری زمینه استفاده اساتید و دانشجویان را فراهم کنند.

* صدا و سیما نقش بسزایی در نشر معارف اسلامی دارد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: مراکزی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی باید آثار شهید مطهری را با شیوه‌های جذاب به منظور استفاده بیشتر و بهتر چاپ کرده و در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی قرار دهند.

وی ادامه داد: رسانه ملی و صداوسیما نیز می‌توانند آثار ارزشمند این شهید والامقام را ترویج کنند و با استفاده از متون و کتاب‌ها و با تولید فیلم و سریال در نشر معارف اسلامی گام بردارند.

رضوی‌راد با بیان اینکه صدا و سیما می‌تواند نقش بسیار مهمی در نشر معارف اسلامی با استفاده از آثار شهید مطهری ایفا کند، اظهار داشت: ارشاد اسلامی نیز با ارتباط با هنرمندان و تشویق آنها به مطالعه کتب شهید مطهری به هنرمندانی که بتوانند با بهره‌گیری از کتب شهید مطهری آثار هنری پدید آورند بیشتر توجه داشته باشد.

*پاسخ بسیاری از شبهات در آثار شهید مطهری وجود دارد

وی افزود: ائمه جمعه نیز با بهره‌گیری از کتب و آثار شهید مطهری گام مهمی در راستای ترویج افکار این شهید بردارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: حوزه‌های علمیه نیز می‌توانند متون درسی، مباحث اعتقادی و اخلاقی طلاب را ازآثار شهید مطهری انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت سال‌ها از شهادت شهید مطهری هنوز جامعه و جوانان ما به افکار این شهید بزرگوار نیاز دارند، گفت: ما باید برای غنی کردن و عمق بخشیدن به فکر دینی جامعه از کتب شهید مطهری استفاده کنیم چراکه آثار این شهید 100 درصد اسلامی است.

رضوی‌راد با اشاره به توصیه امام راحل برای استفاده از این آثار ارزشمند این شهید افزود: پاسخ بسیاری از شبهاتی که در جامعه ایجاده شده در آثار و کتاب‌های شهید مطهری وجود دارد و ما باید از آنها برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی استفاده کنیم.

* غفلت از منابع اصیل اسلام عامل ترویج افکار انحرافی در جامعه

وی ادامه داد: با استفاده از آثار و مطالعه کتاب‌های شهید مطهری به طور قطع از بسیاری از افکار انحرافی جلوگیری خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: اگر امروز در جامعه افکار غلط و انحرافی شکل گرفته، به خاطر غفلت از منابع اصیل اسلام و غفلت از کتب و آثار بزرگانی چون شهید مطهری است.

وی خاطرنشان کرد: این هفته وسالگرد شهادت شهید مطهری فرصتی است که همه ما با ترویج آثار و افکار این شهید به مطالبی که گفته شد جامه عمل بپوشانیم.

* برگزاری مراسم حکمت مطهر در نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج

رضوی‌راد تصریح کرد: در سپاه و بسیج نیز کارهایی در رابطه با مباحث اعتقادی و دینی انجام شده و می‌شود، اما همه باید عزم خود راجزم کنیم که در فضای عمومی جامعه معارف اسلامی گسترش بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده طی هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج یادآور شد: برگزاری مراسم حکمت مطهری در نواحی و حوزه‌های مقاومت، تشکیل نمایشگاه کتاب به ویژه از آثار شهید مطهری، چاپ بنر و پوستر در رابطه با ترویج معارف اسلامی و تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تبیین اندیشه و افکار شهید مطهری، دیدار با خانواده شهدای مربی عقیدتی، غبارروبی از مزار شهدا، برگزاری مسابقه مقاله نویسی و کوهنوردی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات