خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانش آموزی شاهرود به مناسبت هفته معلم
بسیج دانش آموزی شاهرود طي بيانيه اي به مناسبت هفته معلم روز معلم نماد جایگاه ارزشمند علم و دانش و بزرگداشت صاحبان معرفت و دانایی اعلام كرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۳۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بسیج دانش آموزی شاهرود به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و بسیج فرهنگیان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

روز معلم یادآور جایگاه رفیع و مقام بلند استادان و معلمان در فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است. جایگاه و مقامی که با خود مسئولیتی بزرگ را به همراه دارد، مسئولیت توسعه‌ دانش و فرهنگ همراه با بینش و بصیرت. انتقال یافته های علمی، پیشبرد دستاوردهای بشری و گسترش و الهی که با پیمودن این مسیر پایه ریزی تمدن بزرگ اسلامی میسر می‌شود و تحقق آن نیز مستلزم تلاش خستگی ناپذیر همراه با درایت است و فلسفه پاسداشت دوازدهم اردیبهشت را آشکار می نماید، بنابراین فرهنگیان همواره در راه تعلیم نسل‌ جوان و تزکیه قلوب و پرورش امیدهای آینده میهن اسلامی با تاسی و پیروی از شهید راه علم و دانش و تعالی با تمام وجود می‌کوشند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

در سال جاری که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است پیام آور این نوید است که فرهنگیان بویژه معلمین بسیجی که به عنوان طلایه داران بصیرت و دانش در خط مقدم جنگ نرم ایفای نقش می کنند با فرهنگ سازی این شعار کلیدی در جامعه بتواند در تحقق این شعار تلاش کنند.

گرچه روز معلم بهانه ای است برای تجدید میثاق جامعه معلمین کشور با دین و دانش و بصیرت و تقوا و گرامیداشت یاد و خاطره پاره تن امام راحل باید اذعان داشت که فرهنگیان به عنوان مروجان فرهنگ جامعه می توانند در اهداف نظام سیاسی کشور نقش بی بدیلی را ایفا می کنند.

اگر بسیج را درخت تنومند انقلاب و نظام بدانیم بسیج دانش آموزی و فرهنگیان زیباترین شاخه آن درخت می باشد چراکه جوانان و نوجوانانی با شور و شعور و با قلبی پاک و صاف در آن فعالیت می کنند و این قلبهای پاک و با صفا در خدمت معلمینی است که با نفسهای قدسی خود برای تربیت سربازان گمنام امام زمان(عج) لحظه ای دریغ نمی کنند.

معلمین پرتلاش این بزرگ مردان و نستوه زنان برای ترویج تفکر انقلابی و اسلامی از افکار معلم شهید حضرت ایت اله مطهری به عنوان پشتوانه محکم علمی برای حوزه های علمیه و دانشگاهها و مراکز علمی کشور بهره جسته و جوانان را با عقاید وآثار آن معلم بزرگ آششنا نمایند.

رسیدن به این هدف عالی بدون تحمل مشکلات و سختیها امکان پذیر نیست و بدون شک باید با موانعی که استکبار جهانی و در راس همه انها آمریکا و همچنین جیره خوارانشان در داخل کشور بر سر راه پیشرفت و تعالی نظام ایجاد می کنند مقاومت و ایستادگی کرد و با تبعیت محض از فرامین ولی فقیه زمان این مسیر را پیمود. دست نشاندگان استعمارگر پیر ، انگلیس خبیث در بحرین ، یعنی آل خلیفه ،‌كه به اتكای اربابان خود علیه منافع و مصالح دنیای اسلام ،‌سرزمین های اسلامی را در اختیار نظامیان امریكایی قرارداده و همواره در راستای منافع اربابان ، به حفظ و تداوم رژیم صهیونیستی كمك كرده اند؛ یقیناً عمرشان به سر آمده است.

بسیج دانش آموزی شاهرود با اعتقاد راسخ به رسالت مقدس معلمین در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این روز بزرگ را مبارک می شمارد و نسبت به ساحت مقدس معلمین احساس احترام و سپاس دارد.

در پایان بار دیگر روز معلم را که نماد جایگاه ارزشمند علم و دانش و بزرگداشت صاحبان معرفت و دانایی است به همه مجاهدان عرصه علم و عمل تبریک عرض نموده و با درود بی‌پایان به روح پاک استاد شهید مرتضی مطهری و همه شهدای مرصله علم و فرهنگ داوم توفیقات فرهنگیان عزیز را در ترویج و تحکیم مبانی فکری و عملی دین مبین اسلام و پاسداشت جلوه های نظری و احکام عملی آن برای تعلیم رهپویان راه حق و کمال انسانی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و پیروی از فرامین امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از درگاه ایزد منان خواستاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها