مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران:

شناسایی عوامل ضایعات برنج در مازندران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر شناسایی محصولات ارگانیک در اراضی کشاورزی، گفت: ۴۲۷ عامل ضایعات برنج در مازندران شناسایی شد.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۲۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶




خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالرحمن زاغی در جلسه چگونگی تولید محصول ارگانیک در اتاق بازرگانی اظهار داشت: تولید ارگانیک مساوی با تولید محصول سالم بوده که برای آن نباید حرفی از سم و کمود شیمیایی به میان آید.

وی افزود: با توجه به اهمیت تولید محصولات سالم که از اهمیت خاصی در حفظ سلامت انسان برخوردار بوده در دنیا تولید محصولات ارگانیک روبه افزایش است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: در مناطق ییلاقی خرمالو و ازگیل وحشی که به خودشان بدون دخالت انسان به وجود می آیند جز محصولات ارگانیک هستند.

وی افزود: در تولید کیوی، انار و خرمالو بدون استفاده از واش کش و آفت کش می‌توانیم محصول ارگانیک تولید کنیم که در این زمینه کشاورزی نیاز به آموزش دارد.

زاغی ادامه داد: برنج و مرکبات به دلیل شرایط آب و هوایی استان نیاز به آفت کش دارند که کشاورز باید بیاموزد در زمان و به اندازه باید مصرف کند.

وی افزود: بیش از 40 درصد مرکبات و برنج کشور را مازندران تولید می‌کند اگر مصرف سم زیاد است چون تولید نیز بیش از اندازه استان است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: از 650 عامل خسارت زا به مرکبات و برنج در کشور، 427 مورد در مازندران وجود دارد که موجب بیماری قارچی و ویروسی در محصول می‌شوند در نتیجه نیاز به سم و آفت‌کش وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها