مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و جامعه گفت: چرا والدین باید اجازه دهند دخترانشان طوری در جامعه حاضر شوند که عده ای بخواهند به آنها تذکر دهند و دختری که به این شکل نا مناسب در جامعه حاضر می شود.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۵۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

فرشته روح افزا مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و جامعه در گفتگو باخبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: من خوشحالم از اینکه ریاست جمهوری در بحث عفاف و حجاب از زاویه قانونی به این قضیه وارد شدند و خواستند بر مبنای قانون عمل کنیم.

وی افزود: ما در این زمینه هم قانون مجلس شورای اسلامی هم قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم قوه قضائیه و هم سند چشم انداز را داریم که شرح وظایف دستگاه ها رامشخص کرده و هم قانون عفاف و حجاب که از طریق دولتها ارسال شده است یعنی ما از نظر قانونی شکر خدا دستمان پر است این نشان می دهد که قانون در این رابطه خوب کار کرده مشکل در عدم اجرای قانون است.

روح افزا ادامه داد: ما برای همه مسائل مرتبط با عفاف و حجاب قانون داریم حتی برای گردشگری، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 26 دستگاه است که 300 بند و تبصره در رابطه با حجاب دارد ولی متاسفانه شاهدیم که در این رابطه کسی کار درست را انجام نمی دهد و صرفا گزارشات سطحی و صوری داده می شود.

دولت با قضیه حجاب سیاسی برخورد نکند

وی تصریح کرد: مسئله عفاف و حجاب باید به صورت کلیدی و ریشه ای حل شود به این ترتیب نمی شود کار کرد اگر بحث حجاب را سیاسی کنند دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

قوانین حجاب اجرا نمی شود

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و جامعه اظهار داشت: ما مصوبات ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان، مصوبات مراجع قضایی برای برخورد قاطع با فروشندگان لباس های خلاف شرع، قانون رعایت ظواهر شرعی و حجاب اسلامی در محیط کار در بخش نامه های دولتی، مصوبات وزارت کشور برای سینماها، مصوبات نوزده گانه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها، مصوبات وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری، قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرعی را داریم باید از مسئولان پرسید برای حجاب و عفا در کجا قانون نداریم قوانین در این رابطه زیادند ولی اجرا نمی شوند.

روح افزا گفت: با موضع گیری که نسبت به بحث حجاب از سوی مسئولان داریم اگر قوانین اجرا نشوند و وضعیت عفاف وحجاب ضعیف تر از آنچه هست شود، چکّش این قضیه بر سر خود زنان و خانواده ها می خورد.

وی گفت: باید از مسئولان پرسید اگر عفاف و حجاب در جامعه کمرنگ تر شود آمار طلاق بالا می رود یا پایین؟ اگر این جو ادامه یابد آمار ازدواج کم می شود یا زیاد؟ قطعا طلاق های عاطفی، خیانت ها، مظنون شدن ها همه اینها در جامعه افزایش می یابد و سطح تحریکات جامعه در رابطه با بحث اختلاط و روابط زن ومرد بالا می رود.

روح افزا عنوان کرد: امام راحل می فرمودند هر چه مشکل در جامعه داریم به همین اختلاط ها بر می گردد وقتی همه این مسائل افزایش یابد مسئله ای مانند آن اتفاق برای دختر بچه افغانستانی می افتد و ما باید از همه مسئولان فرهنگی این مسئله را مطالبه کنیم. این به معنای حمایت از فرد مجرم نیست طبق قوانین اسلامی ایران آن پسر باید محاکمه شود اما آیا دسترسی آسان و راحت به اینترنت و فضای خیابانها و... به این معضل کمک نمی­ کند؟

وی بیان داشت: وقتی اشتغال و کار برای جوان وجود ندارد وقتی شبکه های مجازی در تلفن همراه به راحتی همه چیز را در اختیار نوجوان و جوان قرار می دهد و پهنای باند و سرعت اینترنت و خلاصه همه چیز برای این قضیه فراهم است آنوقت چه توقعی داریم از جوانی که کار و شرایط ازدواج ندارد؛ معلوم است که وحشیانه به جان یک بچه می افتد و این مسائل زیاد می شود اگر بخواهیم مقصر اصلی را محاکمه کنیم کلیه مسئولان دستگاه های فرهنگی مقصر هستند.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و جامعه تصریح کرد: باید پرسید آیا سینمای ما در حال حاضر عفاف و حجاب را تبلیغ می کند؟ هنرپیشه های ما با لباس ها و عکس ها ونوع رفتارها و بی حجابی هایشان در جشنواره فجر چه چیزی را به جوانان ما تبلیغ می کنند؟

روح افزا اظهار داشت: فردی در مصاحبه­ اش عنوان می­کند اشتغال و بیکاری و فقر را باید حل کنیم بعد به سراغ مسئله حجاب برویم باید پرسید که اشتغال و بیکاری و فقر جزء شرح وظایف کدام دستگاه است؟ آیا نیروی انتظامی هم در این زمینه وظیفه دارد؟ وظیفه نیروی انتظامی همین کاری است که انجام می دهد، نیروی انتظامی تنها دستگاهی است که در این زمینه کار می کند و دغدغه دارد.

وی گفت: چرا وقتی دستگاه های دیگر کار نمی کنند کسی اعتراض نمی کند؟ چرا کسی به تک خوانی زنان و بحث اختلاط زن ومرد در ورزشگاه اعتراض نمی کند؟ حتی بعضی از دستگاه های دولتی حمایت هم می کنند. چرا مجلات نامناسب در سطح کشور پخش می شود که هم از نظر موضوعات وهم از لحاظ عکس های روی جلد مشکل دارند؟ چرا دستگاه های فرهنگ ساز ما در این زمینه قدمی بر نمی دارند؟

روح افزا افزود: مسئولان پاسخ دهند مقررات عفاف و حجاب ما در کجا اجرا شده است؟ مسئولان می گویند با انجام وظیفه نیروی انتظامی، تن و بدن پدر و مادر ها می لرزد تا فرزندان آنها به خانه بیایند، ولی توجه ندارند که اگر نیروی انتظامی وارد عمل نشود پدر و مادرها از اتفاقات نا مناسب دیگری بیشتر خواهند ترسید. چرا والدین باید اجازه دهند دخترانشان طوری در جامعه حاضر شوند که عده ای بخواهند به آنها تذکر دهند و دختری که به این شکل نا مناسب در جامعه حاضر می شود اگر نیروی انتظامی نباشد که با مسائل بدتری روبرو می شود چرا که وقتی با لباس و رفتارش محیط را تحریک می کند چه کسی ادعا می کند که امنیت کامل دارد و اتفاقی برایش نمی افتد؟

وی گفت: ما برای جلوگیری از این اتفاقات باید از قوانین حجاب و عفاف حمایت کنیم اگر وضعیت حجاب بدتر از قبل شود خانواده ها دچار بحران می شوند باید پرسید وضعیت حجاب و عفاف برای مسئولان مطلوب است که اینگونه موضع گیری می کنند؟ اگر نیروی انتظامی جلوی بدتر شدن این وضعیت را نگیرد چه می شود؟ تنها دستگاهی که جور بقیه را می کشد نیروی انتظامی است بقیه چه می کنند؟ در حال حاضر اگر آموزش و پرورش بگوید در زمینه حجاب کار می کند ضمن احترامی که به گزارش های آنها داریم آیا ما دانش اموزان را متحول شده در عفاف و حجاب می بینیم؟ یا وزارت علوم که کنسرت های مختلط برگزار می کند و بحث اردوهای مختلط که حتی مقام معظم رهبری نیز به این مسئله اعتراض کردند آیا این مسائل در راستای حجاب و عفاف و استحکام خانواده است؟

روح افزا ادامه داد: می گویند نباید از ساپورت بترسیم باید گفت برای نظام خانواده و بنیادی شدن عفت در جامعه از همه اینها باید بترسیم و تا موقعی که نمی ترسیم و بی تفاوت هستیم این مشکلات برای ما پیش می آید؛ دولت خودش مطالبه فرهنگی دارد ما توقع داریم دولت مطالبه گری خود را از جامعه در این زمینه بیشتر کند.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و جامعه اظهار داشت: اگر قوانین حجاب و عفا رعایت نشوند ما با بحران خانواده به شکل غربی مواجه خواهیم شد آنها رعایت نکردند دچار مشکلات فراوان شدند آمار تجاوزها و زندگی های غیر شرعی و غیر قانونی در آنجا بالا است آمار زنان تن فروش آنها بالا است چه اصراری داریم که غرب را الگو قرار دهیم؟

مطالبه مردم از نمایندگان مجلس

روح افزا گفت: اسلام نجات بخش بحث خانواده است اجازه دهیم با رعایت عفت وحیا فرزندان ما عشق ورزی به همسرانشان و بنیان خانواده را بیاموزند و لمس کنند این حق را از آنها نگیریم اجازه دهیم بانوان ما با شخصیت و رفتار صحیح در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، چرا با اشاعه بی حجابی جامعه را به سمت انحطاط ببریم ؟ کسانی که در این رابطه موضع گیری می کنند اگر کمی علمی تر و دقیق تر این مباحث را بررسی کنند متوجه می شوند که قوانین حجاب و عفاف حتما باید در کشور اجرا شود مردم در این زمینه مطالبه دارند و هر روز این مسائل را با نمایندگان مجلس مطرح می کنند.

ارسال نظرات