یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
یک استاد دانشگاه گفت: رویکرد دولت نسبت به آمریکا، استکبارستیزی و عزت را زیر سوال برده و غرور ملی را لگد مال می کند؛ همانطور که در عرصه علم نیز موجب نابودی خودباوری در جوانان و تضعیف توسعه علمی شده است.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۰۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

ابراهیم مقدم استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درباره انفعال دولت در مقابل آمریکا گفت: مبانی فکری دولت با مبانی انقلاب و قانون اساسی در خصوص تعامل با آمریکا هماهنگ نیست.

وی افزود: در مورد اقدام اخیر، مصادره دو میلیارد دلار دارایی ایران از سیاست خارجه کشور انتظار می رفت موضع قاطع و محکوم کننده ای در پیش گیرد اما این کوتاهی ها و برخورد نرم نشان می دهد که دولت یازدهم مبانی گذشته را قبول ندارد و این به تدریج در نگاه مردم ما به غرب و استکبار تأثیرات خود را خواهد گذاشت.

این استاد دانشگاه درخصوص تبعات منفی انفعال دولت در قبال آمریکا خاطر نشان کرد: این رویکرد دولت نسبت به آمریکا، استکبارستیزی و عزت را زیر سوال برده و غرور ملی را نیز لگد مال می کند؛ همانطور که در عرصه علم نیز موجب نابودی خودباوری در جوانان و تضعیف توسعه علمی و تحقیقات شده است.

مقدم در خاتمه گفت: دولت باید عمده انرژی و پتانسیل خود را به تولید و حمایت از تولید داخلی گذاشته تا مشکل بیکاری نیز که از معضلات اجتماعی است حل شود.

ارسال نظرات