خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز بر حضور مردم در دوره دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه انتخابات یکی از ارکان انقلاب اسلامي و یادگارهای امام راحل است، گفت: مردم مقید باشند از این نعمت استفاده کرده و به تکلیف خود عمل کنند.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۰۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۰ اردیبهشت ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ»(آل عمران، ۱۰۲) اشاره کرد و گفت: براساس این آیه باید حق تقوی را ادا کرده و آن را در عمل به مرحله کمال برسانیم. امام صادق(ع) در پاسخ به سؤالی در خصوص چگونگی اداکردن حق تقوای الهی فرمودند: «یطاع و لا یعصی و یذکر و لا ینسی و یشکر فلا یکفر»: ادای این حق چنان است که خدا را اطاعت کنیم و هیچ وقت به معصیت آلوده نشویم و به گونه‌ای به یاد او باشیم که هرگز او را فراموش نکنیم و طوری شکر او را بجا آوریم که کفران نعمت نکنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس این حدیث اگر کسی هیچ وقت به معصیت آلوده نشود، خدا را فراموش نکند و نعمت‌های الهی را کفران نکند، حق تقوی را به جا آورده است.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه رضایت به مشیت خداوند اولین قدم تقوا و ایمان است، اظهار کرد: نعمت‌های خداوند بر ما بسیار زیاد است لذا باید شکر آنها را بجا آوریم و از ابراز نارضایتی پرهیز کنیم.

خطیب نماز جمعه اهواز به فرا رسیدن سالروز شهادت امام هفتم حضرت موسی‌بن جعفر(ع) اشاره کرد و افزود: بار مسئولیت امام(ع) بسیار سنگین بود. از طرفی مسئولیت حفظ و نشر مکتب انسان‌ساز تشیع و ترویج و دعوت مردم به آن را داشتند و از طرف دیگر رفض و رد کردن بدعت‌ها و جلوگیری از انحرافاتی که در دوره بنی‌عباس و پیش از آن بنی‌امیه به وجود آمده بود، را بر عهده داشتند و از سوی دیگر، عهده‌دار حفظ نفوذ شیعه بودند؛ به این معنا که طوری عمل نشود که شیعه در خطر بیفتد بلکه باید بماند و معارف را به نسل‌های بعد منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: ایشان در دوران سیاه و تاریک هارون‌الرشید زندگی می‌کردند. امام(ع) این مسئولیت‌های بزرگ و سنگین را انجام دادند و سرانجام مظلومامه در زندان به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: ما باید بدانیم برای این دین مقدس و مذهب انسان‌ساز تشیع به دست ما برسد، چه فداکاری‌ها انجام شده است؛ چه در آغاز اسلام و چه در دوران کنونی که فرزندان ما در جبهه‌ها به شهادت رسیده و همچنان در دفاع از حریم حرم به این مقام نائل می‌شوند.

امام جمعه اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری، گفت: این دانشمند مجاهد فی‌سبیل‌الله بسیار به اسلام خدمت کرد. این شهید متفکر گاه برای سخنرانی به دانشکده نفت آبادان می‌آمدند و در آنجا پیرامون موضوعات مختلفی؛ از جمله حجاب سخن می‌گفت. کتاب «مسئله حجاب» ایشان مجموعه سخنرانی‌هایی است که در دانشکده نفت آبادان داشت که در آن پیرامون حجاب صحیح یک زن مسلمان با تکیه بر ادله فقهی سخن گفته‌اند. کتب این شهید متفکر برای جامعه ما بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه دوم نمازجمعه با تأکید مجدد بر رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی آن است که خدا را معصیت نکنیم و مطیع فرمان او باشیم. تقوی برای عبور از مشکلات نجات دهنده است. ما نقاط قوت زیادی داریم اما در کنار آن مشکلاتی نیز هست که پیشنهاد ما تقوای الهی است و اینکه همه ما باید به تکالیفمان عمل کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری ضمن قدردانی از معلمان و گرامیداشت و تبریک این روز گفت: معلمی شغل انبیاء و در عین حال عبادت نیز هست. سالروز شهادت شهید مطهری هم به روز معلم نامگذاری شده است و هم به روز عقیدتی سیاسی سپاه که جایگاه باارزشی دارد.

وی همچنین به روز کارگر و اهمیت موضوع کار در کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران بسیار زیبا و سرنوشت‌ساز بود. از جمله بیانات ایشان تأکید بر تولید داخلی بود و ترویج آن در اقسام و انواع تولیدات صنعتی، کشاورزی، دامی و زراعی است؛ بدین معنا که به تولیدات خارجی روی نیاوریم.

امام جمعه اهواز با تصریح به عرضه تولیدات خارجی در جامعه توسط بعضی از دستگاه‌های دولتی گفت: این دستگاه‌ها بیشتر باید به ارزش‌ها اهمیت دهند، دستورات مقام معظم رهبری را اجرا و به وظایف خود در این راستا عمل کنند. برابر بیانات رهبر فروش کالای خارجی و عرضه آن یک کار ضدارزش است. سخنان ایشان به صلاح و مصلحت ما است. آنچه رهبر می‌فرماید تحکم نیست بلکه مصلحت ماست که برخی آن را تشخیص نمی‌دهند.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر خطاب به مسئولان در خصوص حمایت از تولید داخلی، گفت: به فرموده ایشان واردات بی‌رویه به تولید داخلی ضربه می‌زند. ایشان تأکید کردند باید بررسی شود که چه چیزی باید وارد شود و چه چیزی نباید وارد شود. ایشان همچنین به موضوع قاچاق اشاره و آن را بلای بزرگی برای کشور دانستند؛ چرا که در عین اینکه ضمانتی برای سالم بودن آن وجود ندارد؛ درآمدی برای دولت ندارد و به تولید داخلی ضربه می‌زند.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه پیرامون امنیت غذایی به عنوان یکی از اصول مصوبه اقتصاد مقاومتی گفت: تمام کشور باید به دنبال امنیت غذایی باشند؛ اما مخاطب اصلی تحقق امنیت غذایی مردم خوزستان هستند. روستاهای ما به دلیل برخورداری از آب فراوان، خاک حاصلخیز، انرژی آفتاب و نیروی جوان جویای کار، آمادگی تحقق این موضوع را دارند. نکته دیگر برای تحقق این موضوع در زمینه دامپروری، خوراک دام است که در استان خوزستان به راحتی مهیا می‌شود؛ نخاله نیشکر بهترین خوراک برای حیوانات است و به وفور در استان ما وجود دارد و در دیگر استان‌ها چنین امکانی وجود نیست. پیشنهاد ما این است که روستاهای خوزستان به ندای رهبر لبیک بگویند و پیشقدم باشند؛ گرچه سکان این کار به دست دولت و مسئولان است.

خطیب نماز جمعه اهواز در پایان بر حضور مردم در دوره دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه انتخابات یکی از ارکان انقلاب اسلامي و یادگارهای امام راحل است، گفت: مردم مقید باشند از این نعمت استفاده کرده و به تکلیف خود عمل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها