امام جمعه دهدشت با ننگ خواندن حذف سخنرانی روحانیون در مجالس ترحیم تصریح کرد: ممنوع کردن سخنرانی در مجالس ترحیم افتخار نیست بلکه مایه ننگ است.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۷۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به حذف سخنرانی در مجالس ترحیم این شهر اظهار داشت: حذف موعظه از چنین مجالسی،حذف منبر پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت است.

امام جمعه دهدشت با ننگ خواندن این اقدام تصریح کرد: ممنوع کردن سخنرانی در مجالس ترحیم افتخار نیست بلکه مایه ننگ است.

حسینی با بیان اینکه منع سخنرانی و منبر رسول خدا برای صاحب عزا و مرحوم عذاب است و نه افتخار و این ننگ باید برداشته شود، گفت: اگر موعظه و پند نباشد مردم از دین زده می‌شوند.

خطیب نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: متأسفانه در مجالس ترحیم این شهر استفاده از روحانیت حذف شده و گاها از افراد غیر روحانی برای چنین مجالسی استفاده می‌شود.

حسینی از دست دادن محور موعظه از روحانیت را یک خطر دانست و گفت: دشمن در پی حذف روحانیت از صحنه است و عدم بهره‌گیری از سخنرانی طلاب در مجالس ترحیم به اهداف شوم دشمن کمک می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان این‌که روحانیت در جهان اسلام می‌درخشد افزود: در درون کشور برخی‌ها رفته رفته می‌خواهند این قشر را حذف کنند که باید هوشیار باشید.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش در پیش بودن روز معلم را مورد اشاره قرار داد و گفت: معلمان باید قدردان این جایگاه مقدس باشند که انسان‌ها را از جهل نجات داده و به سوی نورانیت دعوت می‌کنند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: البته لازمه این کار این است که معلمان خودساخته معنوی، اخلاقی و علمی بوده و در اخلاق و علم الگو باشند.

ارسال نظرات