امام جمعه لنده گفت: خلیج فارس به عنوان شریان حیاتی خاورمیانه و به نوعی جهان محسوب شده و دشمنان تسلط بر آن را تسلط بر جهان می‌دانند و تاب قدرت نفوذ ایران بر آن را ندارند.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۷۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه لنده ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تعلقات دنیوی مسیر سعادت و خوشبختی انسان است.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در گستره‌ای به وسعت آب‌ها و خاک پهناور ایران زمین گسترش یافته و توسعه پیشرفت خوبی داشته است.

امام جمعه لنده تصریح کرد: تمدن کهن ایران زمین و وسعت تاریخی آن بر هیچ کس پوشیده نیست ولی برخی از دشمنان کینه‌توز این سرزمین تاب و تحمل گستره و وسعت ایران اسلامی را نداشته و از این موضوع ناراضی هستند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل یادآور شد: آب‌های نیلگون همیشه فارس در جنوب این کشور به عظمت و بزرگی ایران زمین افزوده و باعث شده دشمنان چشم طمع به این خاک و آب‌های نیلگون فارس داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر نمونه‌های متعددی از تلاش دشمنان برای تسلط بر این گوهر گرانبها را شاهد بوده‌ایم و دیدیم که کشورهای عربی هم حاشیه این خلیج همیشه خروشان نام آن را در نقشه‌های خود به خلیج عربی تغییر دادند غافل از اینکه تاریخ همه نقشه‌های شوم آن‌ها را برملا خواهد ساخت.

امام جمعه لنده ادامه داد: خلیج فارس به عنوان شریان حیاتی خاورمیانه و به نوعی جهان محسوب شده و دشمنان تسلط بر آن را تسلط بر جهان می‌دانند و تاب قدرت نفوذ ایران بر آن را ندارند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه افزود: دشمنان باید بدانند ملت ایران برای حفظ خاک و وطن و مرزهای جغرافیایی خود لحظه‌ای آرام نگرفته و اجازه تعرض به آبهای نیلگون فارس را به دشمنان نخواهند داد.

وی در ادامه به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری در راه اعتلای اسلام و نظام تعلیم و تربیت رنج‌های بسیاری کشیده و دستاوردهای عظیم آن در قالب کتاب‌های گوناگون قابل مشاهده است.

امام جمعه لنده افزود: تکریم شخصیت و جایگاه شهید مطهری در جامعه ایران اسلامی لازم و ضروری است و نسل جوان باید بیش از گذشته با شخصیت است مجاهد و عالم وارسته آشنا شوند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه ضمن تقدیر از مقام معلم گفت: معلمان جامعه ما باید با الگوگیری از شخصیت شهید مطهری به دنبال تربیت نسلی دینی و انقلابی باشند و در این مسیر از کتب ارزشمند آن شهید والامقام بهره لازم را ببرند.

وی در ادامه افزود: روشنگری و بصیرت‌افزایی لازمه تربیت صحیح نسل آینده است که باید معلمان به درستی در این زمینه گام بردارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده یادآور شد: امیدواریم جامعه قدر و منزلت و جایگاه معلمان در جامعه را همچون گذشته بداند و مراسمی در خور شأن و جایگاه معلمان در شهرستان نیز برگزار شود.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در پایان با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: برپایی مراسمات اهل‌بیت( ع) زمینه و بستر گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه را فراهم می‌آورد و باید از این فرصت برای آشنایی نسل جوان با ائمه معصومین استفاده کنیم.

ارسال نظرات