امام جمعه شاهین‌دژ بر ضرورت تلاش مسئولان برای تامین معیشت معلمان آذربایجان غربی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۲۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن هفته معلم به شأن و مقام والای معلم اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معلم به حدی والا و ارزشمند است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند مرا معلم مبعوث کردند.

وی با بیان اینکه معلم می‌تواند جامعه را آباد و روشن سازد و بشریت را از جاهلیت به طرف دانایی سوق دهد به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: «هر کس براى خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان‌ها به بزرگى یاد شود و گویند براى خدا آموخت و براى خدا عمل کرد و براى خدا آموزش داد.»

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: یکی از مهم‌ترین راه برای از بین رفتن پایه‌های یک جامعه، تضعیف علما و دانشمندان، تضعیف جایگاه معلمان و نفوذ در مادران جامعه و تضعیف آنان است در صورتی که این سه گروه از جامعه‌ای دچار تزلزل شود جامعه به سوی نابودی خواهد رفت و برای از بین بردن حکومت چنین جامعه‌ای نیاز به لشکرکشی و جنگ نظامی نیست.

این مسئول با ابراز خرسندی از اینکه جایگاه علما و معلمان در ایران اسلامی والا بوده و نقش آنان در جامعه پر رنگ است، ادامه داد: لازم است در زمان فرارسیدن شهادت فیلسوف ایرانی شهید آیت‌الله مطهری و آغاز هفته معلم مسئولان بهره‌برداری لازم را از این هفته مهم داشته باشند و موجبات لازم را برای ارتقای سطح معلمان در جامعه ایجاد کنند.

باقری به دیدار کارگران کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار خالصانه از جایگاه کارگران در کشور حمایت کردند و فرمودند از اینکه چرخه کشور بر روی چرخه کارگری می‌چرخد باید قدردان خداوند منان باشیم.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کارگران تأکید فرمودند و از مسئولان درخواست کردند با این قشر زحمت‌کش با عدالت رفتار کنند و از دولتمردان درخواست کردند که از قطع یارانه کارگران کشور خودداری کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی تمام کسانی که در کشور فعالیت می‌کنند به عنوان کارگر و یا کارمند ولت باید تلاش لازم را درجهت رشد و تعالی کشور انجام دهند.

این مسئول به فروش آب سنگین اراک به آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: جان کری در سخنان اخیر خویش هدف از خرید آب سنگین ایران را انجام برخی از تحقیقات عنوان کرده و خرید آب سنگین را محدود یک بار عنوان کرده و این موضوع باید زنگ هشداری برای مسئولان هسته ای کشورمان باشد.

باقری به انتخابات دور دوم اشاره کرد و ضمن دعوت از مردم برای حضور حداکثری خویش در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی ثمرات انتخابات دور دوم بیشتر از انتخابات دور اول خواهد بود لذا لازم است تمام مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی دشمنان نظام انقلاب اسلامی را ناامید کنند.

ارسال نظرات