نماینده ولی فقیه درگیلان با بیان اینکه اگر شهدا نبودند، عزت امروز را نمی داشتیم، گفت: شهدا در وصیت نامه های خود حفظ اسلام وپیروی از ولی فقیه را سفارش کرده اند.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۰۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ آیت الله زین العابدین قربانی درخطبه های نمازجمعه رشت با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند، این عزتی را که داریم، نمی داشتیم، اظهارکرد: پیامبر(ص) فرمودند« بالاتر از هرنیکی، یک نیکی دیگر است تا اینکه انسان شهید شود، که بالاتر ازشهادت چیزی نداریم».

وی نقش شهدا درپدید آوردن انقلاب وحفظ آن را مسلم و مشهود دانست و اعلام کرد: رتبه کارهای نیک دیگر با شهادت قابل مقایسه نیست و قرآن شهدا را زنده و متنعم نزد خدا می داند.

نماینده ولی فقیه بابیان اینکه انسانها، بنابرحدیثی از امام علی(ع) برای محافظت از اشیاء با ارزشتر چیزهای کم ارزش تر را فدا می کنند، افزود: انسان های دین باور جانشان را برای دین، که آن را با ارزش تر از جان خود می دانند، فدا می کنند.

قربانی با تاکید براینکه منظور قرآن از زنده خواندن شهدا فقط زنده بودن روح آنان نیست، گفت: چرا که قرآن می فرماید روح همه انسان ها بعد ازمرگ زنده است و این زنده بودن تنها به معنای زنده بودن نام ویاد شهدا نیز نیست.

وی تصریح کرد: زنده بودن شهدا به معنای زنده بودن راه آنان و مهمان بودن آنان در نزد خدا و شاد بودن به دلیل نعمت هایی است که خدا به آنان داده است.

نماینده ولی فقیه درگیلان با اشاره به اینکه پیامبران، علما و شهدا در قیامت می توانند به اذن خدا شفاعت کنند، خاطرنشان کرد: به غیر از شاد بودن و متنعم بودن شهدا درنزد خدا، جایگاه بعدی شهدا شفاعت است.  

قربانی با تاکید براینکه شهدا در وصیت نامه های خود حفظ اسلام وپیروی از ولی فقیه را سفارش کرده اند افزود: تبلیغات دشمن علیه انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مظاهر دین در گوشه و کنار دیده می شود.

وی به سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: امروز امید ما برای تربیتِ نسل جوان، آموزش و پرورش است.

خطیب نمازجمعه رشت عنوان کرد: اگر علمایی مانند شهید مطهری معارف دین را بیان نمی کردند، شهدا به حقایق بزرگ دست نمی یافتند.

قربانی با بیان اینکه پیاده کردن اقتصاد مقاومتی با حرف ممکن نیست بلکه با کار شدنی است، تاکید کرد: محصولات مختلف کشاورزی ازجمله برنج، چای، زیتون، نوغان باید درگیلان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) بر استفاده از اجناس داخلی است، افزود: اگر بخواهیم زیر بار ظلم نرویم باید رفتارهای ما معطوف به روش ها و محصولات داخل باشد.

نماینده ولی فقیه درگیلان با اشاره به سرقت پول های کشورمان توسط آمریکایی ها گفـت: در حالیکه آمریکایی ها خود اعلام کردند که در حوادث 11 سپتامبر عربستانی ها دست داشتند، اما به آنها کاری ندارند و اوباما ذلیلانه با آنها نشست می گذارد و اطمینان می دهد که ما به شما کاری نداریم.

 

ارسال نظرات