با حضور مسئولان اجرایی و غلام محمد زارعی

پروژه های عمرانی شهرستانهای بویراحمد و دنا بررسی شد

کد خبر: ۸۶۶۷۰۵۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

ظهر امروز و با حضور سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های بویراحمد و دنا مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست سیدموسی خادمی استاندار با بیان این که لازم است این جلسات به جای سالی یک مرتبه هرماه برگزار شود، اظهار کرد: با بررسی میزان پیشرفت این پروژه‌ها و میزان تخصیص‌ها و همچنین عملکرد دستگاه‌ها و پیمانکاران کمک به تسریع در اجرای پروژه‌ها خواهد شد.

این مسئول ارشد استانی بیان کرد: به همین منظور در اولین گام پروژه‌های عمرانی دو شهرستان بویراحمد و دنا مورد بررسی قرار گرفت و در روز شنبه 11 اردیبهشت نیز ابتدا در ساعت 8 صبح پروژه‌های عمرانی دو شهرستان گچساران و باشت و در انتها و در ساعت 11 صبح با حضور منتخب مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی و چرام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولویت‌دار بودن برخی پروژه‌ها از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی و کشاورزی و همچنین آب و فاضلاب، بیان کرد: چنین پروژه‌هایی در اولویت بررسی قرار می‌گیرند.

خادمی در بخش دیگری از اظهارت خود با بیان این که دستگاه‌ها و ادارات باید برای اجرای پروژه‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، تصریح کرد: هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها به تسریع در روند انجام و اجرای پروژه‌ها کمک خواهد کرد.

پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: یکی از راه‌های تأمین اعتبارات طرح‌های عمرانی در استان، اعتبارات ماده 180 است.

نیک‌اقبالی با بیان این که اعتبارات ماده 180 به دو قسمت استانی و ملی تقسیم می‌شود، افزود: مسئولان دستگاه‌ها باید پیگیر تخصیص اعتبارات ماده 180 و سرانجام این اعتبارات باشند.

وی بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها بر اساس مبادله موافقت‌نامه‌ها پیمانکار مورد نظر را برای پروژه‌های از محل این اعتبارات تعیین کردند.

معاون عمرانی استاندار افزود: در این زمینه برخی از دستگاه‌ها نیز هزینه‌هایی کرده‌اند و برخی از پیمانکاران هم مطالباتی دارند که لازم است به صورت دقیق این وضعیت مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات