خبرهای داغ:
رئیس شورای شهر بوکان:

بودجه شهرداری بوکان ۸۵ میلیارد تومان است/ هیچ گونه عوارضی در سال ۹۵ افزایش نیافت

رئیس شورای شهر بوکان گفت: امسال بودجه شهرداری با مبلغی حدود ۸۵ میلیارد تومان بسته شده و هیچ گونه عوارضی در سال ۹۵ در شهرداری بوکان نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۲۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، خالد طه‌زاده در همایش روز شورا که در سالن سیمرغ شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اصول اسلامی اصل مشورت و شورا بوده و نهاد شورا ستون فقرات جامعه است.

طه‌زاده با برشمردن اهمیت شورا در جامعه بیان کرد: با وجود شورا امور از سطح ملی به منطقه‌ای واگذار شده و انتقال مشکلات و حل آن راحت‌تر و گرایش قدرت از سطح ملی به منطقه‌ای می‌رسد.

وی با اشاره به این که نظارت ضعیف بر عملکرد شورا یکی از مشکلات پیش روی شورا است تصریح کرد: جایگاه شورا در جامعه هنوز به خوبی و آن‌چنان که شایسته است شناخته شده نیست و تبیینی بین وظایف شورا، شهردار و حتی دهیاران صورت نگرفته است.

طه‌زاده گفت: نداشتن اطلاع کافی در زمینه وظایف شورا و عدم تعامل و گاها ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع عموم و کمبود منابع مالی از چالش‌های شورا است.

رئیس شورای شهر بوکان افزود: بودجه شهرداری بوکان در سال 95 بالغ بر 85 میلیارد تومان است که 40 میلیارد آن صرف طرح‌های عمرانی می‌شود و هیچ گونه عوارض ساختمانی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است.

طه‌زاده گفت: مجتمع جواهر، زیرگذر میدان معلم، روگذر میدان وحدت، و میدان تره بار از طرح‌های شاخص عمرانی سال 95 شورای شهر و شهرداری بوکان است.

بخشدار بخش مرکزی بوکان نیز در این مراسم اظهار داشت: امر مبارک شورا به دست مردم یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است و توصیه امام خمینی (ره) بود که اگر مردم نباشند ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

محمد یزدان‌پناه بیان کرد: وجود شورا در جامعه ایران اسلامی نشان دهنده این است که در همه موارد امر قانون اجرا شده و به رای و نظر مردم احترام گذاشته شده شود.

وی گفت: ما باید مراقب نفوذ بیگانگان باشیم چون تا زمانی که ما تنگه هرمز و نفت داریم دشمن به فکر نفوذ و سلطه بر ما است و به همین دلیل باید همه ما در سطوح مختلف به عنوان نماینده مردم به وظایف خود به درستی عمل کرده و به فکر مسیر توسعه جامعه در همه ابعاد باشیم.

بخشدار بخش مرکزی بوکان تصریح کرد: فرهنگ جهان به ایران بدهکار است و حفظ این عزت در جامعه جهانی وظیفه امروز همه ما به ویژه شوراهای دلسوز شهر و روستا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار