خبرهای داغ:
نماینده مردم بوکان در مجلس عنوان کرد

کمبود منابع ملی نخستین دلیل اجرایی نشدن طرح‌ها

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: نخستین محدودیت در مورد اجرایی نشدن طرح‌ها کمبود منابع ملی بوده که مردم هم باید در جریان این امر قرار گیرند .
کد خبر: ۸۶۶۷۰۱۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد قسیم عثمانی در همایش روز شورا که در سالن سیمرغ شهرستان بوکان برگزار شد اظهار داشت: باید شورای شهر و روستا را از هم جدا کنیم چون شورای شهر اگر از خدماتی برخوردار باشند شورای روستا از کمترین خدماتی مانند بیمه هم برخوردار نیستند که در این باره باید اقدامات اساسی صورت بگیرد و پیگیر مطالبات آنان باشیم.

عثمانی گفت: جایگاه شوراها در شهرها مناسب نیست و باوجود تلاش‌های زیادی که در عرصه عمران و آبادانی شهر انجام می‌دهند که مورد توجه نیستند.

وی در رابطه با رفع این مشکل و ترمیم جایگاه شورا در میان شهروندان بیان کرد: شورای شهر باید به صورت مستمر در نقاط مختلف شهر در ایام مختلف با مردم جلسه گذاشته و به درخواست مردم توجه کنند و برای مطالبات مردم که خارج از توانایی آن‌ها است توضیح دهند و در زمینه آگاه سازی مردم تلاش کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از ادارات سطح شهر آن‌طوری که شایسته است و به خواسته شورا توجه نمی‌کنند در حالی که توجه به محتوای شورا خیلی مهم‌تر از توجه صوری به خواسته آن‌ها بوده و بدنه شهر باید کسانی باشند که خواسته شورا را که خواسته مردم است درک و به آن توجه کنند.

عثمانی با بیان اینکه تغییر و اصلاح قانون شوراها در مجلس مطرح و بخشی عمده‌ای از آن تصویب شده و بخش دیگر هم اصلاح می‌شود افزود: این مورد یکی از مهم ترین قوانینی که امور مردم را به خود مردم واگذار می‌کند و شهردار را به صورت مستقیم به سمت مردم سوق می‌دهد.

وی با انتقاد از این که نظارتی بر عملکرد شورا وجود ندارد و نیز شیوه عزل شهردار توسط شورا اشتباه است گفت: نظارتی از ارگان یا سازمانی خاص بر عملکرد شورا وجود ندارد و قانون در این زمینه نیاز اساسی به تغییر و اصلاح داشته و همکاری ما با شورا و شهردار بر اساس تعاملی است که بین ما وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم شورا با ارائه گزارش عملکرد و تشریح اقدامات خود در محافل و مجالس کوچک اعتماد مردم را جلب کنند چون نخستین محدودیت در مورد اجرای طرح‌ها کمبود منابع ملی است که مردم هم باید در جریان این امر قرار گیرند و وقتی شهر بوکان را با سایر شهرهای اطراف مقایسه می‌کنند به درآمد سرانه خود هم توجه داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار