مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ایران اسلامی را در مقابل ناملایمات بیمه کرده، ضمن اینکه انتقال این فرهنگ به آیندگان به‌خصوص نسل جوان ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۲۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
امرالله درفشی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ایران اسلامی را در مقابل ناملایمات بیمه کرده، ضمن اینکه انتقال این فرهنگ به آیندگان به‌خصوص نسل جوان ضرورت دارد.
وی از چاپ ۱۲ جلد کتاب فرهنگ ایثار و شهادت در استان خبر داد.
بنا بر این گزارش، همچنین، سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اضافه کرد: تا قبل از برگزاری کنگره بیش از هزار و ۸۰۰ شهید استان تصاویر شهدا در سطح برخی شهرهای این استان نصب خواهد شد.
وی بیان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره شهدای استان که مهرماه ۹۵ در یاسوج برگزار می‌شود، همه دستگاه‌ها باید همکاری، کمک و مشارکت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تصاویر شهدا با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و با ماندگاری ۱۲ سال تهیه و در سه شهر استان نصب خواهد شد، این اقدام فرهنگی در راستای نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران انجام می‌شود.
خادمی افزود: نصب تصاویر شهدا در شهر یاسوج در حال انجام است که باید تا قبل از برگزاری کنگره شهدای استان در شهرهای دهدشت و گچساران نیز انجام شود.
بنا بر این گزارش، همچنین سیدمصطفی مهدی، مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار کرد: تصاویر شهدای بیش از هزار و ۸۰۰ شهید این استان در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت ساماندهی و نصب می‌شوند.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگی است که کشور ما را آزاد و مستقل کرده، ضمن اینکه امروزه مهمترین ماموریت مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است.
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید فضای شهرهای این استان بیش از پیش آکنده از نام، یاد و تصاویر شهدا باشد، چراکه ما هرچه داریم به برکت خون شهداست.
مهدی یادآور شد: این استان دارای ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز است که از این تعداد هزار و ۳۰۰ نفر در حال تعیین درصد و سه هزار و ۵۰۰ جانباز بالای ۵۰ درصد هستند.
ارسال نظرات