سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از عصر امروز پنج شنبه به کشور گفت: این سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و سپس دامنه‌های جنوبی البرز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۱۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: این سامانه بارشی استان‌های شمال غرب کشور را تحت تأثیر قرار داده و رفته رفته دامنه‌های جنوبی البرز و قزوین و تهران را دربرمی‌گیرد و موجب بارش باران به صورت رگبار خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی به استان‌های شمال غربی و غرب کشور را دربرمی‌گیرد از فردا جمعه موجب بارش باران در استان تهران خواهد شد و ساکنان استان تهران روزهای جمعه و شنبه هوایی بارانی همراه با رگبار، رعد و برق و باد را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد و افزود: به سبب این سامانه بارشی هوای استان های شمالی و شمال غربی به همراه تهران خنک تر خواهند شد واین گرما به حالت عادی در این فصل نزدیکتر رمی شود و از حالت غیرعادی کاسته خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: جاده های شمالی کشور نیز طی 72 ساعت آینده به سبب بارش های باران مه آلود و لغزنده خواهند شد و رانندگان باید به این مهم توجه کنند.

وی دمای امروز هوای تهران را 32 درجه عنوان کرد و افزود: فردا جمعه هوای تهران 3 درجه خنک‌تر خواهد شد و شنبه نیز شاهد روند کاهش دما خواهیم بود.

وی از افزایش گرد و غبار در مناطق غربی کشور خبر داد و گفت: مردم مناطق سرپل ذهاب و کرمانشاه در طی ساعات آینده دچار پدیده گردوغبار خواهند شد؛ در سایر مناطق کشور که سامانه بارشی آنجا را تحت تأثیر قرار داده است طی 72 ساعت آینده بادهای شدیدی خواهد وزید.
ارسال نظرات