صادرات 26.5میلیون دلاری محصولات کشاورزی درسال95

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش جهادکشاورزی برای صادرات 26.5 میلیون دلاری محصولات کشاورزی به خارج کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۱۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

علی رستگار در نشست کارگروه صادرات محصولات غیرنفتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی گفت: برنامه‌ریزی این سازمان در سال 95 صادرات محصولات کشاورزی به ارزش 26.5 میلیون دلار است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کند طی برنامه‌ پنج ساله‌ای (از سال 95 تا 99) صادرات محصولات غیرنفتی را به 32 میلیون دلار افزایش دهد.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات غیرنفتی نیازمند فراهم شدن زیرساخت است، افزود: با توجه به پتانسیل استان امکان تحقق برنامه‌های جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات وجود دارد و به همین منظور باید الزامات لازم فراهم شود.

این مسئول نبود صادرکننده را مهمترین مشکل صادرات بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی به صورت پراکنده از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شد.

رستگار بر صادرات محصولات کشاورزی از گمرک کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و افزود: استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارای رتبه تک رقمی است و به لحاظ کیفیت و مقیاس تولید در محصولاتی مانند گل رز، ماهی، گیاهان دارویی و مرکبات قابلیت صادرات را دارد.

ارسال نظرات