خبرهای داغ:
عملیات مشترک رسانه های بیگانه و ضد انقلاب برای تطهیر برجام و ارائه آدرس غلط از علل پشت پرده غارت دو میلیارد دلار از اموال ملت ایران جای تامل بسیار دارد!
کد خبر: ۸۶۶۶۸۶۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛به نقل از 598، سه روز پس از اعلام خبر غارت 2 میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریکا، سه تن از مقامات دولت یازدهم (اسحاق جهانگیری، ولی الله سیف و حمید بعیدی نژاد) در اقدامی هماهنگ مصادره 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا را مربوط به دولت قبل دانستند.

نخست بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت که مسئولان بانک مرکزی در دولت قبل با خرید اوراق قرضه در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند و باید دارایی های ایران را از سال 2006 از آمریکا خارج می کردند. بنابراین غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران در آمریکا ناشی از بی احتیاطی دولت قبل است.

سپس جهانگیری معاون اول دولت روحانی در سخنانی اعلام کرد که غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط دولت آمریکا نتیجه بی تدبیری دولت قبل است و دولتمردان سابق تصمیم گرفتند بخشی از منابع بانک مرکزی با یک اوراقی در اروپا مدیریت شود.

لحظاتی بعد ولی الله سیف با تایید ادعای جهانگیری اظهار داشت که در دولت گذشته به رغم هشدارهای دلسوزانه کارشناسان و مدیران بانک مرکزی مبنی بر پرهیز از سرمایه‌گذاری روی اوراق بهادار دلاری؛  هنگام خرید اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری‌های دلاری، سهل‌انگاری‌شده، دقت کافی و احتیاط های لازم صورت نگرفته است.

پس از این اظهارات رسانه های داخلی و خارجی در عملیاتی مشترک رسانه ای با پوشش خبری وسیع این ادعا، تمامی تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی و کاهش فشار انتقادات از برجام نمودند و با تبرئه دولت یازدهم و روند توافق هسته ای تمامی اشتباهات را به دوش دولت نهم و دهم انداختند.
 
هرچند که ساعاتی بعد این ادعا توسط مسئولین وقت بانک مرکزی تکذیب شد و در همین خصوص وزیر اقتصاد دولت اصلاحات اعلام نمود که این اوراق در زمان ما ( اصلاحات) بلوکه شده است، اما عملیات مشترک رسانه های بیگانه و ضد انقلاب برای تطهیر برجام و ارائه آدرس غلط از علل پشت پرده غارت دو میلیارد دلار از اموال ملت ایران جای تامل بسیار دارد!

ارسال نظرات
پر بیننده ها