معاون تبلیغ هجرت شهرستان میامی با اشاره به اینکه پرورش در دوران کودکی از نظر حساسیت و سهولت اثر پذیری کودکان از محیط های آموزشی اهمیت دارد گفت: دوام و تاثیرات عمیق یادگیری در این دوران از مهمترین دلایل اهمیت بحث آموزش و پرورش در این سن محسوب می شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۶۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی،حجت الاسلام جواد عرب اسدی در سرکشی از مدرسه ابتدایی بیت المقدس روستای فریومد ضمن تاکید بر اهمیت اثر پذیری و عمق دوام پرورشی در دوران ابتدایی برای کودکان گفت: آموزش و پرورش در این مرحله سنی آنقدر مهم و مورد توجه است که در آیات، احادیث، پژوهش های علمی و برنامه های آموزشی مقاطع اولیه حضور کودک در مدرسه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.


وی مهمترین دوران زندگی هر فرد را دوران ابتدایی دانست و تاکید کرد: اهمیت این دوران حتی از دانشگاه نیز بیشتر است چرا که شخصیت انسان در این مرحله از زندگی شکل می گیرد و به مرور تا دانشگاه پیشرفت می کند.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که اگر شخصیت دینی و اجتماعی کودک در این مرحله به خوبی شکل نگرفته و آنگونه که باید مورد توجه قرار نگیرد در بزرگسالی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم خواهد کرد، ابراز داشت: هرچه این شکل گیری بهتر باشد موفقیت هایی که کودک در آینده کسب می کند بیشتر خواهد بود.

عرب اسدی پرورش قوای جسمانی، استعدادهای کودک و کمک به رشد خلاقیت او، پرورش فضائل دینی و اخلاقی، ایجاد مهارت های اساسی خواندن و نوشتن و .... را از ضروریات دوران ابتدایی معرفی و خاطر نشان کرد: دوران ورود به مدرسه نقطه آغاز یک حرکت طولانی و مهم در زندگی کودکان به شمار می رود.

گفتنی است در این سرکشی قریب به 50 جلد کتاب جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دوران کودکی بین دانش آموزان پایه های اول و دوم این مدرسه توزیع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها