مسئولین استان یزد در برخورد با موج اعتراضات گسترده به نابسامانی های اقتصادی استان، حصار بلندی را دور تا دور خود کشیده و از پاسخ گویی و توجه به خواسته های اقشار مختلف جامعه طفره می روند.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۲۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرایط کنونی اقتصاد ایران را باید شرایطی دانست که رکود تورمی حاصل از برخی از سیاست های غیرکارشناسی موجبات عدم ثبات در اقتصاد را فراهم آورده و نرخ بیکاری را در طول این سه سال مرتبا بالا برده است.

استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شرایط اقتصادی در این استان صنعتی گویای آن است که رکود گسترده سبب تعطیلی بیکاری جمع کثیری از صنایع و به تبع آن افزایش کارگران بیکار شده است. در همین رابطه تاکنون تحصن و تجمعات زیادی در مقابل استانداری یزد صورت گرفته است که از آن جمله آن می توان به تحصن مرغ داران یزدی، تحصن رانندگان حمل بار، تجمع ادامه دار کارگران و .. اشاره کرد.

تجمع کارگران در مقابل استانداری یزد

این تجمعات در حالی برگزار شده ومی شود که مشی مسئولین استان در مواجهه با این تحصن و اعتراضات خود جای تامل دارد، در این تجمعات اعتراضی مسئولین استانداری یزد که خود را حامی اقشار مختلف استان یزد معرفی می کرده اند در مواجهه با این تجمعات حتی به خود زحمت حضور در جمع معترضین و وعده پیگیری نداده اند.

این گونه حصار کشیدن مسئولین استان به دور خود بر خلاف موازین عقلی و شرعی صاحب منصبان است زیرا مسئولینی که خود را از مردم دور نگه می دارند در واقع برای آن آمده اند تا باری از دوش مردم بر دارند نه اینکه خود باری بر دوش مردم باشند.

تجمع مرغدارن یزدی در مقابل استانداری یزد

مسئولین استان یزد در طول سه سال گذشته فاقد هیچ گونه برنامه هدفمند و عملی برای رفع مشکلات استان بوده و مسائل غیر مهم و بعضا جناحی را در دستور کار خود داشته اند که نمود عینی این اقدامات را باید در القای التهاب به جامعه دانست در صورتی که همین مسئولین برای پیگیری مشکلات عدیده استان هیچ تلاش ملموسی نداشته اند.

وضعیت کنونی استان یزد را باید نمونه عالی از نتایج سیاست های اقتصادی دولت تدبیر دانست سیاست هایی که سبب شده است بسیاری از صنایع داخلی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده و از آن سو نرخ بیکاری به طور تساعدی بالا رفته است.

از سوی دیگر در حالی در هفته کارگر قرار داریم که مسئولین استان یزد تاکنون هیچ برنامه خاصی برای رفع مشکلات این قشر تاثیرگذار جامعه نداشته اند و به برگزاری جنگ شادی اکتفا کرده اند.

عصرسیاست
ارسال نظرات