مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه انقلابِ ما الگوهایی را ایجاد کرد که در انقلاب های دیگر نبود، گفت: در دوره رواج کاپیتالیسم و ماتریالیسم، انقلاب اسلامی اتفاق می افتد که ریشه آن اسلام است و کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب، نیاز به مرور دوباره عللِ رخ دادن انقلاب ها را با وقوع انقلاب اسلامی اشاره می کند.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۲۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان؛ دکتر فیروز فاضلی در افتتاحیه نمایشگاه بزرگ فرهنگی «از خاتم تا منجی» کنگره 8 هزار شهید گیلان با بیان اینکه نزدیک به دو سال پیش با سرهنگ جوادی جلسه هایی برای برگزاری کنگره داشتیم، اظهار کرد: فرهنگ یک جزء ویک تکه نیست بلکه یک کلیت است.

وی با تاکید بر اینکه هر کارِ فرهنگی باید دو بازو داشته باشد، اعلام کرد: فرهنگی که این نمایشگاه و کنگره باقی می گذارد، یک کلیت است و عاملیت آن خود شهدا هستند.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به حدیثی از امام صادق مبنی بر اجر شهادت کسانی که طلب شهادت می کنند و شهید نمی شوند، افزود: بنده تمام هویت علمی ام را مدیون هم اتاقی شهید خود در دوران تحصیل  که شهید طیبی بودند، می دانم.

فاضلی با بیان اینکه انقلابِ ما الگوهایی را ایجاد کرد که در انقلاب های دیگر نبود، گفت: در دوره رواج کاپیتالیسم و ماتریالیسم، انقلاب اسلامی اتفاق می افتد که یک انقلاب فرهنگی و نه اقتصادی است و کتاب کالبد شکافی چهار انقلاب، نیاز به مرور دوباره عللِ رخ دادن انقلاب ها را با وقوع انقلاب اسلامی اشاره می کند.

وی با تاکید براینکه ریشه انقلاب ما اسلام است، تصریح کرد: هم پوشانی به جای هم افزایی یکی از معضلات فرهنگی است که مسولان این حوزه به آن اشاره می کنند ولی ما سعی کردیم نمایشگاه، پیوستار فرهنگی  داشته باشد و تکه های مختلف در اینجا جمع شده است.

مسئول کمیته فرهنگی کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان خاطرنشان کرد: برای جامعه هدف ما در برگزاری نمایشگاهِ ازخاتم تا منجی که دفاع مقدس را ندیدند،  تلاش کردیم از صدر اسلام تا سپردن به منجی، این پیوستار را داشته باشیم.

فاضلی با اشاره به اینکه کاری که برای شهدا باشد، عرفانی نیز به پیش می رود، افزود: 40 غرفه در نمایشگاه داریم که ازاعداد مقدس است.

وی با بیان اینکه 203 جلد کتاب در مورد شهدا به نمایش گذاشتیم، گفت: عکس های خانواده های شهدا که 4 یا 3 شهید دارند ویا تنها فرزندشان را تقدیم کرده اند، مسئولیت ما را زیاد می کند.

ارسال نظرات