معاون امور صنایع سازمان صنعت و تجارت استان زنجان:
استان زنجان در صنعت دارای رتبه چهارده در سطح کشور است که پیش‌بینی شده است که در پایان برنامه توسعه ششم رتبه استان به 10 برسد که برای تحقق این امر نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۷۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: صنایع نساجی در استان زنجان ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند و با فعالیت این واحدها برای 5 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

مهندس علی کلانتری افزود: مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی است.

وی اظهار کرد: با تکمیل زنجیره تولید در زمینه نساجی با تولید نخ، پارچه، رنگرزی در نهایت شرایط لازم برای تولید پوشاک را در استان زنجان فراهم می‌کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وجود یک هزار و 29 هکتار زمین صنعتی در استان زنجان خاطرنشان کرد: یک هزار و 239 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و 239 پروانه بهره‌برداری 4 هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که این پروانه و سرمایه‌گذاری حدود 38 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

کلانتری با اشاره به صدور 2 هزار و 774 جواز تأسیس در استان زنجان خاطرنشان کرد: 17 هزار میلیارد تومان برای تأسیس این واحدها در استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در صنعت دارای رتبه چهارده در سطح کشور است، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در پایان برنامه توسعه ششم رتبه استان به 10 برسد که برای تحقق این امر نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه صنایع غذایی، برق قدرت و ترانسفورماتور و نیز سوئیچ فشار قوی برق از توانمندی ویژه و رتبه خوبی در سطح کشور برخوردار است، گفت: در استان حدود 13 شهرک فعال وجود دارد.

وی بیشترین مشکل فعالیت‌های واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی دانست و عنوان کرد: نزدیک به 45 درصد مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه فروش محصول است که واحدهای دارای مشکل مالی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

کلانتری با اشاره به پالایش‌های انجام شده در راستای فعال‌سازی واحدهای نیمه‌فعال عنوان کرد: در استان زنجان 23 درصد واحد با ظرفیت بالای 70 درصد، 25 تا 26 درصد واحد غیر‌فعال وجود دارد.

وی با اشاره به اولویت سرمایه‌گذاری و مشخص شدن 330 طرح از طرف وزارت صنعت و معدن عنوان کرد: بر این اساس با نیروی تخصصی سازمان و بهره‌گیری از مدل‌های علمی، مطالعات استانی انجام شده است که وزارتخانه ایجاد 180 هزار اشتغال را از 10 هزار واحد صنعتی نیمه‌تعطیل و تعطیل در انتظار دارد.

ارسال نظرات