مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در دانشگاه فرهنگیان اهواز:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: یکی از مراکزی که دشمن در نفوذ به آن طمع دارد، مراکز تربیت ومعلم است. مراکز تربیت معلم یکی از حوزه های جدی و قطعی نفوذ دشمن است.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۷۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، دکتر شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اهواز با اشاره به اهمیت کار تعلیم و تربیت در جامعه امروزی گفت: با عشق کار در این حوزه کار کنید تا افرادی چندین پله بالاتر از خودتان و انسان هایی در تراز اسلام، انقلاب و انسانیت تحویل جامعه دهید. همین حالا خودتان را با سختی ها بسازید تا بتوانید انسان ساز شوید.

وی افزود: امروز بشریت دچار اضمحلال اخلاقی است و نیاز به توجه و بازنگری در مسیر خودش را دارد.

دکتر رمضانیان با طرح این سوال که "آیا تا به این حد از سوی دشمن در خطر هستیم که همیشه حرف از آن می زنیم"عنوان کرد: قبل از انقلاب جامعه ما اسلامی بود و مردم سعی می کردند به اسلام عمل کنند، اما به واسطه اینکه آن اسلام کار با زندگی اجتماعی عده ای نداشت، کار با سیاست نداشت، کسی با با مسلمانی و اسلام ما کار نداشت.

وی افزود: در این زمان اتفاقی در کشور به نام انقلاب افتاد، انقلاب دینی را که تا قبل از آن افیون جامعه و از نگاه غرب محبوس در کلیساها بود، وارد عرصه زندگی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم دشمنی دشمن با ما وجود دارد و دین ما را برنمی تابد. تا زمانی که آرمان ها و اهداف مان را دنبال کنیم این دشمنی وجود خواهد داشت.

دکتر رمضانیان خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: شما به عنوان قشر جوان جامعه در مطالعه تاریخ وقت بگذارید زیرا تاریخ بسیار کمک می کند تا انسان در بزنگاه ها راه خودش را پیدا کند.

وی با تشریح اقدامات دشمن افزود: امروز حوزه فعالیت دشمن در چند بخش متمرکز شده است، حوزه فکری و فرهنگی جامعه، حوزه نفوذ در ساختارها و افراد و حوزه تحریف اصول و مبانی انقلاب.

دکتر رمضانیان ادامه داد: در بحث نفود، یکی از خطرناک ترین جنبه های نفوذ، نفوذ در دستگاه های متولی فرهنگ کشور است. دشمن خیلی علاقه مند به نفوذ در دستگاه تعلیم و تربیت است تا خواسته های او در این دستگاه های دنبال شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: یکی از مراکزی که دشمن در نفوذ به آن طمع دارد، مراکز تربیت ومعلم است. مراکز تربیت معلم یکی از حوزه های جدی و قطعی نفوذ دشمن است.

رمضانیان گفت: شما باید از همین الآن خودتان را آماده کنید که اوضاع کشور را به درستی فهم و تحلیل کنید  تا در جهت تقویت عوامل قوام بخش و تضعیف عوامل تضعیف کننده دست به کار شد. باید کمک کرد که جامعه راه رشد و تعالی خودش را پیش ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات مرحله تعیین و تصمیم گیری برای هریک از ماست عنوان کرد: اگر دل در گرو انقلاب داریم و اصول انقلاب برای ما مهم است باید کسی را انتخاب کنیم که او نیز دل در گرو انقلاب داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: انقلاب ما امروز در مرحله خاص و ویژه ای است، لذا نکند منتخب ما و شما ویژگی های لازم را نداشته باشد.

دکتر رمضانیان ادامه داد: انقلاب اهداف و آرمان های والایی داشت و دارد اما در طول این 37 سال در جهت بسیاری از این اهداف نتوانسته دستاوردی داشته باشد. اگر امروز می بینیم انقلاب نتوانسته بسیاری از اهدافش را محقق کند، عواملی بیرونی و درونی در آن دخالت داشتند.

وی افزود: آن چیزهایی که سبب شد که تا الآن نتوانستیم امروز مثلاً به عدالت نزدیک شویم، این عوامل به عنوان عامل قدرت و آن چیزهایی که توانست در بخش هایی ما را خوب پیش ببرد، عامل ضعف تلقی می شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: معلم باید افق بلندی پیش روی خود داشته باشد تا بتواند راهنمایی کند، دیدن و فهمیدن درست آنچه در آن قرار گرفته است، لازم کار معلم است.

رمضانیان عنوان کرد: انقلاب امروز آدم خواص به خودش را نیاز دارد و نیازمند این باشند که این جامعه، جامعه ای اسلامی و دینی است. نکند در اثر غفلت آدم هایی روی کار بیایند که در این 37 سال، سینه چاک افرادی بودند که خون به دل مردم کردند.

وی افزود: اگر درد دین، مقدسات، مشکلات و مسائل جامعه داریم که داریم، باید کسی را انتخاب کنیم که این موارد را دنبال کند.

ارسال نظرات