خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

ساخت پاسگاه شناور در دستور کار مرزبانی/ اجرای رزمایش مشترک دریایی با عراق

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ساخت چند فروند شناور پاسگاه دریایی برای آب‌های مرزی خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۷۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
قاسم رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در خرمشهر، اظهار کرد: در بازدید که از مجموعه کشتی‌سازی اروندان به عمل آمد، مشاهده کردیم که این شرکت از توانایی بالایی برخوردار است و امیدواریم که باب تعامل بین کشتی‌سازی اروندان و مرزبانی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که چنین هم‌وطنان صنعتگری داریم، گفت: در داخل کشور توانایی ساخت شناورهای پیشرفته را داریم و زمینه‌های مساعدی برای همکاری میان دو طرف وجود دارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مأموریت و اولویت دریابانی ما آب‌های جنوب اعم از خلیج‌فارس و دریای عمان است،  باید شناورهای ایستگاهی در این مناطق ایجاد شود و در بازدیدی که از شرکت کشتی‌سازی اروندان انجام شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی افزود: با افزایش شناورهای مرزبانی، می‌توان نقش پاسگاه شناور در هنگ‌های مرزی را به خوبی ایفا کرد که در عملکرد حوزه‌های هنگ مرزی خرمشهر، دشت آزادگان، آبادان و ماهشهر در سال‌های قبل انجام شده و تعاملاتی با مرزبانی کشور عراق داشته‌ایم و همکاری‌ها و اقدامات مشترکی برای حفظ امنیت اروندرود انجام شد.

وی تاکید کرد: در راستای ارتقای امنیت منطقه و قرارداد 1975 در شمال خلیج‌فارس در دهانه اروند و محدوده مشترک ما با کشور عراق، رزمایش و گشت‌های مشترک را در دستور کار قرار خواهیم داد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم ارتقای امنیت صیادان و بازرگانان یادآور شد: باید گشت‌های مشترک با کشور عراق داشته باشیم به‌نحوی‌که در شرق خط تالوگ گارد ساحلی ایران و در غرب خط تالوگ گارد ساحلی عراق گشت‌هایی داشته باشند.

رضایی در ادامه گفت: وضعیت بسیار خوبی به لحاظ امنیت در مرزهای خشکی ما برقرار است، به نحوی که فضا برای کار اکتشاف برای شرکت‌های نفتی فراهم شده و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بیش از 800 کیلومتر مرز آبی و خاکی در استان خوزستان وجود دارد که در این بین مراقبت‌های ویژه‌ای برای ترددهای غیرمجاز یا احیاناً قاچاق کالایی در منطقه انجام می‌شود.  
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار