خبرهای داغ:
استاد حوزه و خلاق حوزه علمیه گفت: امام خمینی(ره) بر حفظ جامعه اسلامی تاکید فراوانی داشتند و از واجب ترین واجبات حفظ حکومت اسلامی و ولایت است.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۶۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی؛ در هشتمین دوره خط امام (ره) استانی طرح ولایت و در جمع دانشجویان سراسر استان با تبریک ماه رجب اظهارداشت: استعداد های انسان نا متنهای هست و این جامعه است که انسان را پرورش می دهد ووجود جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

استاد حوزه و خلاق حوزه علمیه گفت: تعلیم و تعلم در دین خدا واجب است که انسان باید یاد بگیرد و همانطور که در تکوین ضرورت دارد در تشریع هم ضرورت دارد.

وی گفت: یک جامعه تنها به معنای دور هم بودن نیست بلکه باید انسان را به کمال برساند و برای به کمال رسیدن جامعه باید حاکم جامعه اسلامی داشته باشیم که دارای شرایط خاص است و نباید و اهل ظلم و کفر باشد‌ .

عبادی با بیان اینکه برای رسیدن به کمال دین و قانون لازم است، افزود: قوی ترین فلسفه نظام و حکومت در دین قرار دارد و بدترین نوع حکومت؛ حکومت استبدادی است که معمولا در قالب شعار و دموکراسی و دموکراتیک می آید که این موضوع در کشورهای غربی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رابطه حکومت و دین باید تحت مکتب الهی و مظهر ربوبیت خداوند باشد، عنوان کرد: انسان در مکتب الهی طوری پرورش می یابد که به کمال مطلق می رسد وحاکم دینی باید در جامعه اسلامی دارای شرایط خاص باشد.

این استاد اخلاق تاکید کرد: اینکه بالاترین فلسفه نظام و حکومت در دین قرار دارد و اگر واجبات را طبقه بندی کنیم حفظ نظام اسلامی از واجب ترین واجبات است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر حفظ جامعه اسلامی تاکید فراوانی داشتند و از واجب ترین واجبات یک جامعه اسلامی؛ حفظ حکومت دینی و ولایت است.

وی با بیان اینکه واقع سرنوشت انسان ها در حکومت ها گره خورده است، تصریح کرد: بهترین جامعه؛ جامعه اسلامی است که تحت ولایت خداوند و اهل بیت(علیه السلام) باشد.

عبادی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: همه دانشجویان باید خود را برای فردا آماده کنند چرا که تنها مکتبی که حرفی برای گفتن دارد مکتب اهل بیت(علیه السلام) و دین اسلام است و که بحمدالله ما از این نعمت برخورداریم و باید قدر دان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

انتهای پیام/ 14

ارسال نظرات
پر بیننده ها