لاریجانی در همایش ملی تحولات ژئوپلیتیکی غرب آسیا مطرح کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظم یگانه‌ای که امریکا بدنبال ایجاد آن بود به هم ریخته زیرا آنها ظرفیت ایجاد چنین امری را نداشتند.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۰۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در همایش ملی تحولات ژئوپلیتیکی غرب آسیا، اظهار داشت: نظم یکپارچه‌ای که امریکا بدنبال ایجاد آن در منطقه بود به هم ریخته زیرا آنها ظرفیت ایجاد چنین امری را نداشتند.

لاریجانی گفت: با بروز و ظهور قدرت روسیه، نقش آفرینی ناتو نقض شده و هرچند آنها (ناتو) سعی دارد به دیواره‌های روسیه نزدیک شوند اما از قدرت روسیه نگرانند و به این نتیجه نیز رسیدند که لشکر کشی به منطقه نمی‌تواند برایشان مفید باشد.
وی ادامه داد: امروز شاهد به هم ریختگی امنیتی در کشورهای منطقه هستیم و برآورد این است که بیش از صدهزار تروریست در منطقه وجود دارد که یک رشد جهنده بوده و این نشان می‌دهد که مقابله با آنها واقعی نبوده است.
رئیس مجلس با بیان اینکه طبق براوردها، 30 میلیارد دلار سلاح در اختیار داعش قرار دارد و آنها که در گذشته با کلاش میجنگیدند، امروز موشک تاو دارند، گفت: این جریانهای تروریستی قابلیت مهاجرت دارند و غربی ها بدلیل مشکلاتی که در اروپا ایجاد کردند و همچنین اهداف مالی، بدنبال آن هستند که این حریانات به آسیای میانه و جنوب آسیا کشیده شوند.

لاریجانی تاکید کرد: جریانات تروریستی در منطقه خاتمه پیدا نمی‌کند زیرا روش خاتمه دادن به آن این روش‌هایی که اکنون صورت می‌گیرد نیست بلکه این موضوع باید در فهم مردم منطقه جا بیفتد.

وی تصریح کرد: ما مخالف تعامل با دسته بندی های جهانی نیستیم اما نباید راه خودمان را گم کنیم.
رئیس مجلس گفت: صف آرایی در مقابل انقلاب اسلامی همیشه هست و ما نیز با فرض این صف آرایی ها باید مسیر خودمان را برویم.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: ایران در مساله هسته ای و مذاکرات رفتار هوشمندانه داشت البته آنها (آمریکا) رفتار ناجوانمردانه‌ای در برابر تعهداتشان دارند اما مجبور به انجام آن می‌شوند زیرا این طرف هم ابزارهایی برای پشیمان کردنشان وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نقطه ضعف ما اقتصاد است چراکه این مسئله سیاست زده شده است، افزود: امریکایی‌ها بدنبال این هستند تا کسی در ایران سرمایه گزاری نکند ولی چرا ما هم در داخل همین کار را می‌کنیم؟ ما باید فضا را آرام کنیم تا سرمایه جذب شود.

ارسال نظرات