مسئول دفتر نمایندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

تمرد از امر ولی فقیه بالاترین گناه است

حجت الاسلام سرافراز گفت: کسانی که دم از اسلام رحمانی می زنند بدانند که اصل اسلام و ارزش ها در سایه ولایت و تولی و تبری تحقق می یابد.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۶۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش ابلاغ برنامه های سال 95 نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مجتمع فرهنگی کوثر سامان برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز در این همایش با تبریک فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، گفت: از اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مبانی فکری و اعتقادی انقلاب همواره مرد هجوم آشکار و پنهان بی امان دشمنان بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: یکی از مصادیق بارز تهاجم فرهنگی دشمن، سُست کردن اعتقادات دینی جوانان و جداکردن آنها از مبانی اسلامی است که در سال های اخیر شتاب و وسعت بیشتری پیدا کرده است.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: دشمنان انقلاب هم خوب می دانند که یکی از مؤثرترین راهها برای به شکست کشاندن این انقلاب اسلامی که دستاورد خون هزاران شهید و ثمره مجاهدت روحانیت معظم شیعه در تاریخ معاصر می باشد، استحاله فرهنگی آن و به فراموشی سپردن معارف قرآن و اهلبیت است.

این مقام مسئول، تأکید کرد: بدون شک برجسته ترین ویژگی شهید مطهری، خرافه زدایی و ترسیم چهره ی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و وقف سرمایه ی عمر خود در این راه مقدس بود.

وی، گفت: حضرت امام (ره) در پیامی برای این شهید سعید می فرمایند: "او در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود."

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اظهار کرد: آثار قلم و زبان ادبی این شهید بزرگوار استثناء آموزنده و روان بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیده نشأت می گرفت برای عارف و عامی سودمند و فرح زاست.

حجت الاسلام سرافراز، خاطرنشان کرد: امروز هم نیاز نسل جوان ما به شناخت معارف اسلام ناب و به دور از هرگونه کج فهمی و التقاط، آنگونه که شهید مطهری آن را می فهمید و تبیین می کرد اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی، با اشاره به نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، همزمان با سالروز شهادت علامه بزرگوار مرتضی مطهری بیان کرد: به این مناسبت در تمامی رده های سپاه و بسیج استان، برنامه های مختلف فرهنگی و عقیدتی اجرا و به تبیین فعالیت های واحد عقیدتی سیاسی پرداخته می شود.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به حدیث شریف امام صادق علیه السلام، علما را میراث داران انبیاء و پیامبران دانست و گفت: به تعبیری ارزش عالِم و معلم در این حدیث به ارزش پیامبران الهی پیوند خورده است؛ چون میان مورِث و وارث سنخیت و رابطه لازم است و در حقیقت عالمان باید فرزندان حقیقی پیامبران باشند، تا از آنها ارث ببرند و دیگران به واسطه معلمان با ارث انبیاء آشنا می شوند و به بازار آنها راه پیدا می کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان حدیثی از امام باقر علیه السلام جایگاه ولایت در جامعه اسلامی را تبیین کرد و گفت: اگر انسانی شبها به عبادت بایستد، روزها روزه بدارد، تمام عمرش حج بگذارد و همه اموالش را در راه خداوند صدقه بدهد؛ ولی ولایت ولی خدا را نشناسد و اعمالش بدون راهنمایی آن ولی خدا باشد، هیچ ثوابی به او در آخرت داده نمی شود و هیچ حقی به گردن خدا نخواهد داشت و اصلاً اهل ایمان نخواهد بود، یعنی ملاک ایمان و کفر مبتنی بر شناخت امام و اطاعت بعد از شناخت می باشد.

حجت الاسلام سرافراز، نقش و اهمیت ولایت در خنثی سازی فتنه ها را تبیین کرد و افزود: وجود ولایت فقیه بعنوان رأس الخیمه نظام عامل مهمی در کنترل فتنه ها و جبران بخشی از خسارت های ناشی از این فتنه های بزرگ به کشور و نظام در سال های 78 و 88 بود.

وی، ادامه داد: کسانی که دم از اسلام رحمانی می زنند و این واژه را را لقلقه زبان خود می سازند، بدانند که اصل اسلام و ارزش ها در سایه ولایت و تولی و تبری تحقق می یابد.

این مقام مسئول، بالاترین گناه را تمرد از دستور و امر ولی فقیه دانست و تأکید کرد: تمرد از فرمان ولی فقیه، منشأ گناهان بزرگ و فساد در جامعه می شود و زحمات و خون های شهدای از بین می رود؛ زیرا ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است.

وی، در ادامه به نکات کاری پیرامون برنامه های ابلاغی سپاه و بسیج در سال 95 پرداخت و با تشکر از زحمات مسئولان، مدیران و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام که بعنوان رده برتر کشوردر سال 94 معرفی شده است، خواستار استمرار تلاش برای تحقق اهداف سازمانی در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل شد.

ارسال نظرات