رييس هيات سواركاري استان يزد خبر داد:
رييس هيات سواركاري استان يزد از برگزاري نوزدهمين جشنواره زيبايي اسب اصيل ايران و دوازدهمين دوره مسابقات زيبايي ايكاهو ( سازمان جهاني اسب هاي اصيل عرب) رده C جام BUIO در شهرستان اشکذر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۶۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، رييس هيات سواركاري استان يزد از برگزاري نوزدهمين جشنواره زيبايي اسب اصيل ايران و دوازدهمين دوره مسابقات زيبايي ايكاهو ( سازمان جهاني اسب هاي اصيل عرب) ردهCجامBUIOدر شهرستان اشکذر خبر داد.

" احمد زارع پور اشکذری" ضمن اشاره به ظرفیت جایگاه اسب در استان یزد، اظهار داشت: تقریبا 450 باشگاه سوارکاری در سراسر کشور وجود دارد که 207 باشگاه سوارکاری بیش از 4 رأس اسب آن در استان است که حدود نیمی از باشگاه های سراسر کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه 6 هزار رأس اسب عرب در کشور وجود دارد، گفت: حدود 65 درصد از اسب های عرب کشور که 4 هزار و 200 رأس را تشکیل می دهد در استان یزد وجود دارد که فقط در سال جاری 700 کره اسب در استان میکروچیپ گذاری شده اند.

زارع پور با بیان این که بیش از یک هزار و ۸۰۰ راس اسب اصیل عرب در استان وجود دارد خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد باشگاه های سوارکاری استان یزد در شهرستان اشکذر است.
وی برگزاری این جشنواره را با حضور داوران بین اللملی و زیباترین اسب ها گامی مهم در توسعه ورزش و این رشته ، همچنین معرفی استان یزد عنوان کرد.استان یزد هم اکنون نیز میزبان مسابقات سراسری اسبدوانی بهاره کشور است که به مدت پنج هفته متوالی در مجتمع سوارکاری صفاییه یزد پیگیری می شود.

این جشنواره از امروز هشتم تا دهم اردیبهشت ماه امسال در شهرستان اشکذر یزد برگزار می شود .
ارسال نظرات