در نشست خبری شورای شهر یزد با اصحاب رسانه مطرح شد:

بهائیت در کمین عقاید دینی جوانان دار‌العباده/استبداد، ارمغان تضعیف شوراهاست

سید محمد علی پاک‌نژادگفت: شورای شهر یزد همیشه پذیرای انتقادات بوده و هست و لی اگر این روند موجب تضعیف جایگاه این نهاد در جامعه شود بدون شک باید منتظر ظهور استبداد در جامعه بود.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۶۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست خبری اعضای شورای شهر به مناسبت هفته شوراها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر یزد و اصحاب رسانه ظهر امروز در محل شورای شهر یزد برگزار شد و طی آن اعضای شورای شهر ضمن ارائه پاره ای از گزارشات یک ساله به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رئیس شورای شه یزد در ابتدای این نشست خدمت به مردم را مهم ترین وظیفه شورای ها دان و گفت این مهم میسر نخواهد شد مگر با ارتباط سازنده با مردم، رسانه ها به عنوان مهم ترین عامل در تحقق این ارتباط که نتیجه آن داشتن شهری آباد است می توانند بهترین نقش را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و شوراها ایفا کنند.

شیخ عباس زارع اظهار داشت:رسانه ها می توانند با اقدام به موقع و البته به در از گرایشات حزبی و اندیشه های شخصی به خوبی و در وقت مناسب خواسته های مردم را به گوش نمایندگان خود در شورای شهر برسانند.

استبداد، ارمغان تضعیف شوراهاست

سید محمد علی پاک‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد در دیدار با خبرنگاران انتقاد از عملکرد شورا ها را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: انتقاد در همه ابعاد لازم و چراغ راه است و لازم است اصحاب رسانه و حتی نهاد های مردمی رابطه خود را بیش از پیش با شوراها تقویت کنند و با حضور در جلسات، ضمن در اختیار قرار دادن تخصص و تجربیات خود در قالب پیشنهاد، انتقادات خود را نیز به شورا انتقال دهند.

پاک‌نژاد گفت: البته نباید اخلاق و آداب انتقاد در لابه لای مباحث به فراموشی سپرده شود؛ هر منتقد به نوبه خود باید جایگاه و شأن شورا اسلامی را در نظر بگیرد و مراقبت کند تا نوع بیان انتقادات موجب تضعیف جایگاه شورا نشود.

وی ادامه داد: شورا ها یکی از بنیادی ترین فاکتور های مردم سالاری و تجلی خواست مردم در اداره جامعه خود است، شورای شهر یزد همیشه پذیرای انتقادات بوده و هست و لی اگر این روند موجب تضعیف جایگاه این نهاد در جامعه شود بدون شک باید منتظر ظهور در جامعه بود.

بهائیت در کمین عقاید دینی جوانان دار‌العباده

از مباحثی که در این نشست مطرح شد شدت گرفتن فعالیت عناصر فرقه بهاییت در شهر یزد و تلاش در جهت ترویج این فرقه ضاله و جذب پیرو بود که شیخ عباس زارع در این مورد بیان کرد: فعالیت بهائیت امروز در ابعاد و شکل های گوناگون با روش های خاص کمین‌گاهی جدی و خطرناک برای عقاید مردم است.

وی عدم آگاهی دینی جوانان را از علل اصلی رشد فرقه های انحرافی دانست و تصریح کرد: در این مسئله از یک سو نقش مردم در تلاش برای کسب آگاهی های دینی از راه مطالعه و نیز مراجعه به عالمان دینی مقبول و نقش مبلغان اسلام در آگاهی بخشی مردم در مورد مسائل دینی و عقیدتی در دیگر سو برجسته است که باید هر‌کدام در جای خود باید مورد ریشه یابی و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: حل این مسئله نیازمند همکاری نیروی انتظامی، حوزه علمیه و سایر نهاد های مرتبط است که در دستور کار قرار گرفته و رسیدگی های لازم صورت خواهد گرفت.

مسئول کمیسیون برنامه ریزی و بودجه شورای شهر یزد در ادامه در توضیح علت ساخت برخی مراکز تجاری در اماکن پر تردد و ترافیکی شهر یزد تصریح کرد: سیاست کلی شورا بر آن بود که عوامل ترافیک زا از مرکز شهر به اطراف منتقل شوند که از جمله آن می توان به انتقال میدان تره بار شهر یزد رهایی بلوار حادثه خیز مدرس از ترافیک و تصادفات اشاره کرد.

وحید رضا خباز‌زاده گفت: در مناطقی چون بلوار طالقانی عواملی چون وجود مطب پزشکان در این بلوار موجب حضور مردم و به تبع آن حجم بالای ترافیک شده است، ولی متاسفانه این مطب ها از پارکینگ مناسبی برخوردار نیستند و تلاش شده است با ساخت مراکز تجاری که دارای پارکینگ با ظرفیت 400 تا 600 خودرو هستند گامی موثر در جهت رفع این مشکلات برداشته شود.

وی در ادامه به پروژه های در دست اقدامی چون پارکینگ خیابان های امام و قیام اشاره کرد و گفت: بودجه سال 95 به مبلغ 452 میلیار تومان برنامه ریزی و تعیین شده است که مبلغ 7 تومان آن به ساخت پارکینگ ها اختصاص داده شده است که امیدواریم در سال جدید اقدامات مناسبی در جهت رفع معضلات شهری از جمله ترافیک صورت پذیرد.

در ادامه این نشست مباحثی چون عدم کیفیت آسفالت شهری، ساماندهی متکدیان خیابانی، ساماندهی کارگران ساختمانی، همکاری بیشتر مردم در زیباسازی شهری و نیز توسعه ورزش همگانی و مسائل مربوط به سلامت اخلاق استان مطرح شد و هرکدام به نوبه خود توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات