مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمدگفت: شناسایی نیازمندان توسط متمکنین هر محله و برآوردن نیازها و مشکلات آن‌ها توسط افراد توانمند در دستور کار است.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۴۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
فرید محبی در بازدید از شبکه‌های نیکوکاری شهرستان بویراحمدبا بیان اینکه به منظور مشارکت پررنگ و گسترده مردم در مورد کمک به نیازمندان، مراکز نیکوکاری تأسیس شده‌اند، اظهار داشت: هدف از تأسیس این مراکز، شناسایی نیازمندان توسط متمکنین هر محله و برآوردن نیازها و مشکلات آن‌ها توسط افراد توانمند و همچنین هدفمند نمودن کمک‌ها و نذورات مردمی از طریق خود مردم و رساندن آن‌ها به دست نیازمندان است.

وی افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد را نشان‌دهنده اعتماد مردم به این نهاد و طرح‌ها و برنامه های آن دانست و افزود: مراکز نیکوکاری کمیته امداد از مدت تأسیس تاکنون با مشارکت مردم خیر و نیکوکار توانسته‌اند خدمات قابل توجهی به نیازمندان ارائه دهند.

محبی با اشاره به فعالیت 12 مرکز نیکوکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 10 میلیارد و 107 میلیون ریال (نقدی و غیرنقدی) از محل این مراکز در استان جمع آوری و به نیازمندان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مسجد ابوالفضل العباس شهرستان بویراحمد با درآمد بیش از یک میلیارد و 704 میلیون ریال در رتبه اول مراکز نیکوکاری استان قرار دارد، افزود: مسجد صاحب الزمان شهرستان بویراحمد با جمع آوری یک میلیارد و 609 میلیون ریال و مسجد شهیدان گچساران با یک میلیارد و 38 میلیون ریال کمک‌های مردمی  به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

محبی با اشاره به اینکه مسئولان مراکز نیکوکاری باید با شفافیت همراه با صداقت و اعتماد‌سازی هرچه بیشتر در بین مردم و خیران، از توانمندی‌های هر محله برای خدمت‌رسانی به نیازمندان استفاده کنند، تأکید کرد: صداقت، شفافیت، اعتماد‌سازی، همدلی، امانت‌داری، مردم‌محوری، انضباط، نظارت، راز‌داری و عدالت از اصول مهم کار مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تقویت مراکز نیکوکاری از جمله برنامه‌های کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: هم اکنون جلب اعتماد مردمی یکی از مهمترین کارهای این نهاد بوده و در شبکه‌های مردم‌نهاد‌، آن مجموعه‌ای موفق‌تر است که بتواند هرچه بیشتر مردم و اعتماد آنان را جذب کند.

ارسال نظرات