خسارت میلیاردی کشاورزان استان و غرامتی که در راه است

غرامت پرداخت نشده بخش کشاورزی استان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه به حساب خسارت‌دیدگان واریز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۳۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  از یاسوج علی رستگار پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط آب و هوایی استان و ورود خسارت به اراضی کشاورزی و باغی گفت: سرمازدگی، طوفان، تگرگ، تندباد و خشکسالی موجب خسارت به اراضی کشاورزی و باغی و از بین رفتن محصولات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای امسال باران و سیل حدود ۱۱۵ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد کرد خواستار همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای جبران این خسارت شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز داشت: حجم خسارات واردشده به میزانی است که شاید بیمه نتواند همه خسارت را جبران کند زیرا بخش عمده ای از باغات و زراعات استان تحت پوشش بیمه نیستند که این موضوع مشکل را دوچندان می‌کند.

اما این همه اخبار مهم این نشست نبود و رئیس شعب بانک کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد میزان غرامت پرداخت نشده بخش کشاورزی این استان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ را حدود ۳۸ میلیارد ریال دانست و گفت: این غرامت حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه به حساب خسارت‌دیدگان واریز می‌شود

محمدی با بیان اینکه 20 درصد از جمعیت استان در بخش کشاورزی شاغل هستند، تعداد محصولات تحت پوشش بیمه این استان را 60 محصول با 221 گزینه بیمه‌گذاری عنوان کرد.

رئیس شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه حدود 100 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد، عنوان کرد: این تعداد بهره‌بردار حدود 220 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت تملک دارند.

وی افزود: به سبب ریسک‌پذیری بالای بخش کشاورزی، عملا بیمه‌های تجاری به این مبحث ورود پیدا نمی‌کنند به این سبب که مجموع خسارتی که وجود دارد کمی بحث سودآوری را در بیمه‌های تجاری تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین بیمه محصولات کشاورزی با سازو کار جدیدی وارد این حوزه شد.

محمدی با اشاره به وجود 4 شرکت کارگذاری بیمه در سطح استان، تصریح کرد: این شرکت‌ها 10 دفتر اصلی و 3 دفتر فرعی در 8 شهرستان استان دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار