شهردار ارومیه گفت: دهم اردیبهشت ماه امسال ابزارهای پیشگیری از تخلف ساخت و ساز بنا در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۰۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد حضرت‌پور در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به مساحت کل زمین‌های مسکن مهر گلمان اظهار داشت: کل مساحت گلمان دو هزار و 898 هکتار بوده که 47 درصد آن تجاری مسکونی و 28 درصد آن اراضی خالی است.

وی گفت: کل پرونده‌های اجرایی کمیسیون ماده 100، 72 هزار و 228 فقره بوده که 65 هزار و 314 فقره آن منجر به صدور رای، 903 فقره رای تخریب دریافت کرده، 57 هزار و 740 فقره منجر به جریمه، سه هزار و 318 فقره بلاتکلیف و در مجموع تاکنون 70 درصد آرای صادره اجرایی شده‌اند.

حضرت‌پور با بیان این که سال 94 در ارومیه یک هزار و 429 پروانه صادر شده و از تعداد پروانه‌های صادره چهار هزار و 391 واحد آن مسکونی است.

وی با اشاره به این که شهرستان ارومیه در عرض توسعه یافته و در ارتفاع توسعه چندانی ندارد بیان کرد: امسال نیز تاکنون 286 فقره پروانه صادر شده که بیشترین آن در منطقه سه و کم‌ترین آن منطقه پنج صادر شده است.

حضرت‌پور تصریح کرد: نوع معماری در ارومیه تخصصی نبوده و بیشتر افراد با تخلف به ساخت‌ و ساز بنا پرداخته‌اند، بخش عمده‌ای از پرونده‌ها به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده و بیشترین تخلفات صورت گرفته در سطح شهرستان مربوط به مناطق یک و پنج است.

شهردار ارومیه با اشاره به لایحه سال 95 اظهار داشت: با استفاده از ابزارهای پیشگیری در حوزه شهرسازی تمام مناطق ارومیه که از دهم اردیبهشت ماه رونمایی می‌شوند در صورت بروز تخلف توسط فرد در مناطق دیگر پروانه‌ای به وی داده نمی‌شود.

ارسال نظرات