خبرهای داغ:
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی مطرح کرد

۶۹ پروژه مدرسه‌سازی در حال احداث و تکمیل است

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ‌با کمبودهایی در فضاهای آموزشی مثل نیاز به ۵ هزار کلاس درس مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۰۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فریبرز اسمعیل زاده در هیجدهمین مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز که در باشگاه فرهنگیان شهرستان خوی برگزار شد، با بیان اینکه ‌در سطح استان آذربایجان‌غربی با کمبودهایی در فضاهای آموزشی مواجه هستیم، اظهار داشت: 5 هزار کلاس درس در سطح استان برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز است ‌که در سال‌های اخیر شاهد رشد مشارکت مردم در امر نوسازی بوده‌ایم‌.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌غربی 69 پروژه مدرسه‌سازی در حال احداث و تکمیل است، افزود: ‌سهمیه بازسازی آن نیز 4 هزار و 11 کلاس بود که 2 هزار کلاس درس بازسازی شده‌‌ که 300 کلاس مربوط به شهرستان خوی است.

‌مدیر آموزش و پرورش خوی نیز تصریح کرد: اگر بخواهیم کار بزرگ خیران را در واژه‌ها بگنجانیم کاری گزاف انجام دادیم و امروز انجمن خیرین از بزرگ‌ترین انجمن‌های مردم‌نهاد در کشور است که با اصلی‌ترین نهاد کشور یعنی مدرسه ارتباط تنگاتنگ دارد.

قدیر محمدی افزود: مدارس شهرستان خوی با توجه به قدمت زیاد این شهر نسبت به دیگر شهرهای استان قدمت زیادی داشته و فرسوده شده‌اند و در روستاهایی همچون هندوان،حبش سفلی، قطور، کلوانس، یزدکان، آغشلو و...کمبودهایی از لحاظ آموزشی وجود دارد و در روستای اکبرآباد با کمبود شدید آموزشی مواجه هستیم.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: در شهرستان خوی 14 باب مدرسه 96 کلاسه در حال ساخت داریم و 28 باب مدرسه تا 185 کلاس درس در تعهد خیران است، همچنین ساخت یک سالن ورزشی تمام و یکی در تعهد است و سالن چند منظوره نیز در حال ساخت است.

همچنین در ادامه این مراسم نماینده منتخب مردم خوی و چایپاره در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در تعالیم دینی دعوت به خیر و خیرات در قالب مسابقه عرضه شده ‌و خیرانی که در این مراسم حضور دارند بهترین نمونه خیر را در آموزه‌های قرآنی انتخاب کردند.

وی افزود:در ساخت بخشی از مدارس توقف کاری‌ها به دلیل بودجه است که باید پیگیری شود اما باید راه را برای خیران هموار کرد، اگر در این مسیر به جای تسهیل، اتفاقات و موانعی ایجاد شود به مسئولان شهری برمی‌گردد که باید پیگیری شود تا خیران دغدغه‌ای نداشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار