رئیس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 11 هزار و 655 بیمار دیابتی در استان وجود دارد که نیمی از آن‌ها بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۶۶۶۴۸۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ صمد اکبری اظهار کرد: امروزه دیابت یکی از بیماری‌هایی است که در دنیا و کشور ما به شدت درحال پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه نیمی از بیماران قلبی علت بیماریشان دیابت است تصریح کرد: تشخیص به موقع دیابت می‌تواند در کنترل و درمان بیماری تاثیر بسزایی داشته باشد که در استان چهارمحال و بختیاری در مراکز تامین اجتماعی استان طرح غربالگری و فشارخون ویژه بیمه‎شدگان تامین اجتماعی انجام می‌گیرد تا گامی موثر در پیشگیری از دیابت برداشته شود.

رئیس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما تامین ایمنی در مکان‌های کارگری است که می‌توان آن را بهترین هدیه به مناسبت هفته کارگر دانست.

اکبری با اشاره به اینکه تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای غیر دولتی است افزود: تامین اجتماعی در دو حوزه درمان و بیمه ‌ای به مردم خدمت ارائه می‌کند.

وی اذعان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 5 واحد سرپایی، 2 پلی کلینیک تخصصی، 5 درمانگاه، 1 بیمارستان به صورت شبانه‎روزی در حال خدمت به مردم در بخش درمان است که امیدواریم با هزینه‌های کمی که در این مکان‌ها از بیمه شدگان تامین اجتماعی دریافت می‎شود که بسیار ناچیز است مشکل بیماران را کاهش دهیم تا این افراد فقط به درمان خود فکر کنند.

این مسئول با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت استان بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند گفت: 175 میلیارد تومان در سال گذشته هزینه درمان در استان بوده است که 50 درصد از آن در حوزه بهداشت پرداخت شده است.

رئیس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به کمبود پزشک متخصص اظهار کرد: در بیمارستان تامین اجتماعی ما شاهد کمبود متخصص ارتوپدی، رادیولوژی، و متخصص قلب هستیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی امام علی(علیه السلام) به صورت 192 تخت طراحی شده است خاطرنشان کرد: تاکنون 135 تخت در این بیمارستان در حال استفاده است و از این لحاظ کمبودی احساس نمی‌شود ولی در سال جاری 28 تخت به این بیمارستان اضافه خواهد شد.

ارسال نظرات