نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور را از بین می‌برد و اگر از روزهای نخست به فرامین رهبر انقلاب اسلامی توجه شده بود بسیاری از مشکلات در کشور وجود نداشت.
کد خبر: ۸۶۶۶۴۲۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین نکونام در همایش کارگر و بسیج کارگری که در هتل لاله برگزار شدبه نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد: هدف از نام گذاری اسال به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر انقلاب تشکیل دولت اسلامی درون‌زا و به‌هم پیوسته است که به این وسیله تمام ارکان جامعه تمام امکانات و ظرفیت‌های خودشان را برای حل مشکلات یکدیگر به کار بگیرند و دولت اسلامی خود رافع مشکلات خود و مردم باشد اما متأسفانه نسبت به این أمر مهم غفلت شده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان ‌کرد: اگر از همان روزهای اولی که اقتصاد مقاومتی به یک فرمان عمومی تبدیل شد، مردم و مسئولان همه و همه برای تحقق این امر مهم به معنای واقعی کلمه وارد میدان عمل شده بودند قطعا بسیاری از مشکلات امروز کشور کمتر شده بود؛ اما عقب انداختن و در حاشیه قرار دادن این أمر بسیار مهم و اساسی به بهانه این که نمی‌شود و اقتصاد مقاومتی را حتما باید با تعامل و کمک با بیرون حل کرد، امروز بر مشکلات ما افزوده است.

نماینده ولی فقیه در استان حرکت دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری را امیدوار کننده دانست و گفت: البته اکنون که دولت حرکت‌هایی را برای اقتصاد مقاومتی آغاز کرده است باید مراقب باشد که خود فقط به یک مطالبه کننده دیگر تبدیل نشود بلکه بکوشد در عرصه عمل وارد و به یک دستگاه عمل کننده تبدیل شود.

نکونام با تاکید بر این که دیگر وقت عمل به اقتصاد مقاومتی فرارسیده است تصریح کرد: دیگر مطالبه اقتصاد مقاومتی کافی است آن قدر مطالبه در این خصوص صورت گرفته است که به تعبیر رهبر انقلاب ملال‌آور و خسته کننده شده است؛ اکنون دیگر وقت آن رسیده است که به‌داد صادرات، تولید کنندگان، کارفرمایان، کارگران و هر کسی که می‌تواند در این جهت نقش آفرین باشد، رسید و اقتصاد مقاومتی را به وسیله ساماندهی صادرات، کاهش واردات و تأمین نیازمندی‌های مردم، انسجام بخشید.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اگر اقتصاد مقامتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد سرمایه‌گذاران دل گرم و امیدوار به سرمایه‌گذاری خواهند بود و درآمد کارگران افزایش پیدا خواهد کرد و به حق خود خواهند رسید و در تأمین نیازمندی‌های زندگی با مشکل و کمبود مواجه نخواهند بود و به یک شادابی و نشاط بیشتر برای انجام کار خواهند رسید که نتیجه همه این‌ها، عرضه محصولات مرغوب و مناسب به بازار خواهد بود.

وی نابسامانی‌های امروز در عرصه اقتصادی را نتیجه توجه نکردن به اقتصاد مقاومتی و انسجام درونی دانست و گفت: ما برای حل مشکلات خود به خصوص مشکلات اقتصادی باید دل از بیگانه بکنیم و مقتدر بشویم که اقتدار هم جز با توجه به مسائل درونی و تکیه به ظرفیت‌های داخلی محقق نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکیدکرد: بدانید و آگاه باشید که ما هر چه جلوی آمریکایی‌ها فرش قرمز پهن کنیم و یا این که برای پس‌گیری حق خودمان به مراجع بین‌اللملی شکایت کنیم، آن‌ها هیچ‌گاه برای ما حریم و حرمتی قائل نخواهند شد چرا که این خوی و منش استکبار است؛ بنابراین باید در برابر این‌ها مقتدر بود که اگر غیر از این باشد قطعا استکبار ما را نابود خواهند کرد.

نکونام در پایان بر تقویت باورهای ایمانی و اعتقادی و توجه بیش از پیش به وجدان کاری و درستکاری و همچنین نوآوری در مجموعه‌های تولیدی تاکیدکرد و گفت: تقدّس کار و تکریم کارگر باید در رأس برنامه‌ها باشد.

ارسال نظرات