رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:
کلاس‌های حفظ قرآن در بقاع متبرکه خدابنده برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۶۶۳۱۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: برگزاری برنامه‌های قرآنی یکی از اولویت‌های اوقاف است.

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی افزود: اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی فعالیت‌های مربوط را انجام می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این راستا هر سال و به صورت مستمر برنامه حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور اجرایی میشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از یک هزار و 200 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم حضور داشتند، تصریح کرد: این طرح ویژه رده‌های سنی مختلف و با حفظ جزء‌های مختلف قرآن از یک جزء تا 30 جزء برگزار شد.

محمدی همچنین از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و افزود: در این راستا ثبت‌نام از علاقه‌مندان از 20 فروردین‌ماه آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: این مسابقات در قالب رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، همخوانی و ابتهال برگزار می‎‌شود.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن در بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا در جوار 10 بقعه متبرکه شهرستان دوره آموزشی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده 62 بقعه متبرکه دارد، گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌های مربوط را اجرایی می‌کند.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسبتی در بقاع متبرکه خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های مناسبتی اوقاف در قالب طرح ارامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی و ... برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه افزود: استقبال علاقه‌مندان از این طرح‌ها مطلوب است.

ارسال نظرات