خبرهای داغ:
مسئول امور استان های کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران گفت: کشورهایی همانند عربستان، قطر، کویت و امارات، ساده‌ترین اقدام بشر دوستانه یعنی ملحق شدن به کنوانسیون‌‌های حقوق بشری دنیا را انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۶۳۱۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، پیام طبیبی ظهر امروزدر «اولین نشست علمی–تخصصی حقوقدانان شهرضا» به با موضوع «تحلیل پیرامون هجمه‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران» در دانشگاه پیام نور شهرضا تشکیل شد، اظهار داشت:حقوق بشر از موضوعات مهم، تاثیرگذار و همچنین چالش برانگیز در عرصه بینالمللی است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با الهام از آموزه‌های دین مبین، انسان ساز و رهایی بخش اسلام که توجه به کرامت ذاتی و ارزش های والای انسانی از بنیان های فکری و تاثیرگذار بر نظام حقوقی آن می باشد، پیوستهتلاش کرده است ارزش و کرامت انسانیرا حفظ کند.

مسئول امور استان های کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران گفت: جامعه دانشگاهی همواره پیشتاز تحولات بنیادین در جامعه اسلامی ایران بودهاست و مسئولان عالی نظام نیز بر نقش بی بدیل دانشگاه و مراکز آموزش عالی درفرهنگسازی در جامعه تاکید دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی موجود کشور مساله حقوق بشر است، بیان کرد: باید در این زمینه نیازها و انتظارات نظام اسلامی از اساتید دانشگاه و متقابلا انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از نظام در این عرصه مورد بررسی وکنکاش قرار گیرد.

طبیبی گفت: یکی از سیاست های کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، توسعه مباحثمربوط به حقوق بشر به همه جای کشور و تمرکززدایی از آموزش و پژوهش در حوزهحقوق بشر در مرکز کشور است.

وی افزود:مبانی حقوق بشر اسلامی بر پایه کرامت انسانی نهاده شده است، این مسئله نشان می‌دهد انسان‌ها باید علاوه بر برخورداری از مواهب مادی، از روحیات معنوی نیز برخوردار باشند تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

مسئول امور استان های کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایرانبا اشاره به برخی از آراء صادر شده در محاکم حقوق بشری اروپا و آمریکا، بیان کرد: مرور پرونده‌های مطروحه در این محاکم نشان می‌دهد، زندگی اجتماعی در اینگونه کشورها در بسیاری از موارد حقوق دیگر انسان‌ها را محدود و یا نقض کرده است.

وی، با اشاره به مأموریت «احمدشهید» به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل برای بررسی وضعیت رعایت حقوق بشر در ایران، خاطرنشان کرد: گزارش‌های این گزارشگر فاقد مبانی علمی بوده و به دلیل استناد به منابعی که وضعیت عناد آن‌ها با جمهوری اسلامی مشخص است، نمی‌تواند وضعیت رعایت حقوق بشر در ایران را معلوم کند.

طبیبی تصریح کرد: احمد شهید در گزارشات خود، به افرادی مانند مصطفایی و شیرین عبادی و به سایت‌هایی همانند سایت منافقان، مراجعه کرده و گزارشات خود را، تنها بر مبنای ادعاهای مطروحه نتظیم کرده است.

وی گفت: احمد شهید در صدور گزارش‌های خود پس از مراجعه به قاوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری و مبارزه با مواد مخدر، بدون در نظر گرفتن سایر جوانب، در باب حدود" ایراداتی، از قبیل محکومیت اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را مطرح کرده است.

وی اظهار داشت: کشورهایی همانند عربستان، قطر، کویت و امارات، ساده‌ترین اقدام بشر دوستانه یعنی ملحق شدن به کنوانسیون‌‌های حقوق بشری دنیا را انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها